Page 42 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 42
– sposobnosti kritičnega, na znanju utemeljenega odnosa do družbenega delovanja;
– sposobnost za analizo in kritično vrednotenje različnih podatkov in izsledkov
družboslovnih raziskav in različnih vrst informacij, gradiv in virov;
– sposobnost izdelave enostavnejših socioloških raziskav;
– sposobnost strokovnega, argumentiranega in strpnega izražanja lastnih stališč;
– sposobnost empatije in strpnost do različnosti;
– sposobnosti za demokratično državljanstvo;
– sposobnost povezovanja socioloških znanj s spoznanji z drugih znanstvenih po-
dročij in humanistike. (Popit et al.2008: 3, poudarki J. Ž.)
V obliki primerjalne preglednice bi bili cilji pouka sociologije v luči retoričnih in argu-
mentativnih principov videti takole:

Tabela 6: Retorično-argumentativni elementi v učnih načrtih za srednješolski pouk sociologije.

Cilji učnega načrta Retorični in argumentativni principi

– sposobnosti refleksije lastnega socialnega položaja in – razumevanje kontroverze
oblikovanja stališč, prepričanj, predsodkov in delovanj kot – retorična mreža (inventio, dispositio, elocutio)
temelja za vključevanje v družbeno življenje ter za strpno – argumentacija (osnovni elementi argumentativnega po-
in odgovorno ravnanje stopka)
– obvladovanje retorične situacije (govorna situacija, go-
vorec, občinstvo, tema)

– sposobnosti kritičnega, na znanju utemeljenega odnosa – razumevanje kontroverze

do družbenega delovanja; – argumentiranje/prepričevanje

– sposobnost za analizo in kritično vrednotenje različnih – retorična analiza
podatkov in izsledkov družboslovnih raziskav in različnih – argumentacija (osnovni elementi argumentativnega po-
vrst informacij, gradiv in virov; stopka)
– evalvacija argumentacije (dobri in slabi argumenti)

– sposobnost strokovnega, argumentiranega in strpnega – razumevanje kontroverze
izražanja lastnih stališč; – retorična mreža (inventio, dispositio, elocutio)
– argumentacija (osnovni elementi argumentativnega po-
stopka)
– obvladovanje retorične situacije (govorna situacija, go-
vorec, občinstvo, tema)

– sposobnosti za demokratično državljanstvo; – razumevanje kontroverze
– evalvacija argumentacije (dobri in slabi argumenti)
– argumentiranje/prepričevanje


   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47