Page 115 - Janja Žmavc, Vloga in pomen jezika v državljanski vzgoji, Komunikacijska kompetenca kot nujna sestavina odgovornega državljanstva, Digitalna knjižnica, Documenta 2
P. 115
pinskega dela) individualna in določena z vedenjem in pogledom tistega, ki bere in in-
terpretira. Dobra je toliko, kolikor je utemeljena – če ste zanjo navedli dovolj sprejemlji-
vih argumentov.
1. skupina: Poročajte o retorični situaciji besedila.
2. skupina: Poročajte o sporni točki besedila.
3. skupina: Poročajte o strukturi besedila.
4. skupina: Poročajte o govorniških vrlinah.
% Pomembno!
Po vsakem poročanju posameznih skupin naj bo nekaj časa namenjenega razpravi. To po-
meni, da se v razpravo aktivno vključite tudi ostale skupine s svojimi rezultati in interpre-
tacijami (primerjajte razlike in podobnosti ter skušajte ugotoviti, zakaj je do njih prišlo).
Sklop C (izbirno): Retorika neposredno v praksi
Če vas je retorika navdušila, jo lahko preizkusite tudi na lastni koži. Pripravite 3-mi-
nutni govor, v katerem boste igrali določeno vlogo, prav tako bo imelo posebno vlogo tudi
vaše občinstvo, ki ga boste skušali kar najbolj učinkovito prepričati.
Izbirate lahko med temami:
§ Sošolke in sošolce, želiš prepričati, da je koristno sodelovati v akciji prostovoljne po-
moči starejšim, ki jo organizira tvoja lokalna skupnost.
§ Devetošolce bližnje osnovne šole skušaš prepričati, naj se vpišejo v srednjo šolo, ki jo
sam/sama obiskuješ.
§ Dijake in dijakinje vaše šole želiš prepričati, naj aktivneje sodelujejo na javni tribu-
ni, ki jo v zvezi s problematiko drog na vaši šoli organizirate s tvojim razredom.
I. Priprava:
§ Opredelite retorično situacijo (v kakšnih okoliščinah, komu in kako boš govoril/-a).
§ Določite sporno točko.
§ Strukturirajte besedilo v 5-6 delih, skušaj upoštevati njihove funkcije in pazite na
govorniške vrline.
§ O elementih nastopa preberite poglavje v učbeniku Retorika: uvod v govorniško
veščino, str. 111–118.
II. Izvedba:
§ Besedilo si skušajte čim bolj zapomniti (lahko si pomagate z opornimi točkami,
a branje besedila ni dovoljeno) in ga predstavite pred razredom.
terpretira. Dobra je toliko, kolikor je utemeljena – če ste zanjo navedli dovolj sprejemlji-
vih argumentov.
1. skupina: Poročajte o retorični situaciji besedila.
2. skupina: Poročajte o sporni točki besedila.
3. skupina: Poročajte o strukturi besedila.
4. skupina: Poročajte o govorniških vrlinah.
% Pomembno!
Po vsakem poročanju posameznih skupin naj bo nekaj časa namenjenega razpravi. To po-
meni, da se v razpravo aktivno vključite tudi ostale skupine s svojimi rezultati in interpre-
tacijami (primerjajte razlike in podobnosti ter skušajte ugotoviti, zakaj je do njih prišlo).
Sklop C (izbirno): Retorika neposredno v praksi
Če vas je retorika navdušila, jo lahko preizkusite tudi na lastni koži. Pripravite 3-mi-
nutni govor, v katerem boste igrali določeno vlogo, prav tako bo imelo posebno vlogo tudi
vaše občinstvo, ki ga boste skušali kar najbolj učinkovito prepričati.
Izbirate lahko med temami:
§ Sošolke in sošolce, želiš prepričati, da je koristno sodelovati v akciji prostovoljne po-
moči starejšim, ki jo organizira tvoja lokalna skupnost.
§ Devetošolce bližnje osnovne šole skušaš prepričati, naj se vpišejo v srednjo šolo, ki jo
sam/sama obiskuješ.
§ Dijake in dijakinje vaše šole želiš prepričati, naj aktivneje sodelujejo na javni tribu-
ni, ki jo v zvezi s problematiko drog na vaši šoli organizirate s tvojim razredom.
I. Priprava:
§ Opredelite retorično situacijo (v kakšnih okoliščinah, komu in kako boš govoril/-a).
§ Določite sporno točko.
§ Strukturirajte besedilo v 5-6 delih, skušaj upoštevati njihove funkcije in pazite na
govorniške vrline.
§ O elementih nastopa preberite poglavje v učbeniku Retorika: uvod v govorniško
veščino, str. 111–118.
II. Izvedba:
§ Besedilo si skušajte čim bolj zapomniti (lahko si pomagate z opornimi točkami,
a branje besedila ni dovoljeno) in ga predstavite pred razredom.