Page 69 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 69
Kvantitativno-kvalitativna analiza učbenikov
ve tako rekoč vseh zgodovinskih obdobij, kar prispeva k ustvarjanju pome-
na »Evrope« kot vseprisotne in stalne entitete, obenem pa takšni prikazi
»naturalizirajo prisotnost Evropejcev« (Verschueren, 2010: 10) tudi v sve-
tovnem pogledu.
Oglejmo si tri takšne primere. Prva dva predstavljata prikaz Evrope v
kontekstu kolonizacije (20)52 in sodobnih političnih institucij (21), med-
tem ko je zadnji primer posebnost zaradi neprimernega (evrocentričnega?)
prikaza tistih področij na afriški celini, kjer je potekala trgovina s sužnji.
(20)
Vir: Božič in Weber, 1979: 135.
Zanimivo je, da zraven pozitivističnega prikaza posledic »evropske kolonizacije« (tj. kaj vse
sta Evropa in Amerika dobili), Evropa na zemljevidu sega tudi v Azijo (ki na njem sploh ni
označena).
ve tako rekoč vseh zgodovinskih obdobij, kar prispeva k ustvarjanju pome-
na »Evrope« kot vseprisotne in stalne entitete, obenem pa takšni prikazi
»naturalizirajo prisotnost Evropejcev« (Verschueren, 2010: 10) tudi v sve-
tovnem pogledu.
Oglejmo si tri takšne primere. Prva dva predstavljata prikaz Evrope v
kontekstu kolonizacije (20)52 in sodobnih političnih institucij (21), med-
tem ko je zadnji primer posebnost zaradi neprimernega (evrocentričnega?)
prikaza tistih področij na afriški celini, kjer je potekala trgovina s sužnji.
(20)
Vir: Božič in Weber, 1979: 135.
Zanimivo je, da zraven pozitivističnega prikaza posledic »evropske kolonizacije« (tj. kaj vse
sta Evropa in Amerika dobili), Evropa na zemljevidu sega tudi v Azijo (ki na njem sploh ni
označena).