Page 67 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 67
Kvantitativno-kvalitativna analiza učbenikov 
(19)

Vir: Žvanut in Vodopivec, 1996: 24.
Sliko, na kateri je ob odsotnosti besedila upodobljena morska plovba,
lahko na podlagi dodanega komentarja interpretiramo kot prikaz živah-
nega pomorskega prometa med znanim, domnevno »evropskim/-imi«
krajem/-i in tujo/-imi še neznano/-imi, »neevropsko/-imi« deželo/-ami
(razmerje med domačim/znanim in tujin/neznanim je ponazorjeno tako,
da je prvo prikazano bliže in upodobljeno kot večje). V že omenjenem ko-
mentarju avtorjev učbenika lahko po sliko preberemo namreč sledeče:
LETAK O ODKRITJU BRAZILIJE
Letaki so že kmalu po iznajdbi tiska postali nepogrešljivo sredstvo za sporočanje
novic. To so bili listi, ki so v sliki in besedi opisovali vojaške, politične in družabne
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72