Page 213 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 213
Korpus omemb pojma Evropa v izbranih učbenikih za pouk zgodovine ...
XXIV. vsebinski sklop/tema: KONEC STAREGA REDA
– naslov: Nov pogled na svet: luč razuma
– akterji: pismeni in nepismeni v Evropi, plemiški in meščanski izobraženci
– vrednote: vrsta družbenih sprememb (širitev novih pogledov na člove-
ka), občečloveške (pismenost), liberalne (protestantizem)
– Evropa: a) geo. b) polit. c) geopolit. d) kult.
– slikovni material: /
– št. strani: 2
– izbrano besedilo:
a) str. 112 (osrednje besedilo): Okoli leta 1700 so bili še v veliki večini
povsod po Evropi ljudje, ki niso znali brati in pisati. Več pismenih je bilo na
evropskem zahodu, posebno v deželah, kjer so živeli protestanti.
b) str. 113 (osrednje besedilo): »Razum ljudi uči, da smo vsi enaki…«: V
18. stoletju so se novi pogledi na človeka in njegove pravice razširili v Fran-
cijo in druge evropske države.
c) str. 113 (osrednje besedilo): Razsvetljenstvo: Novi pogledi na svet, na-
ravo in človeka so v 18. stoletju dobili privržence med plemiškimi in me-
ščanskimi izobraženci v številnih evropskih državah in Ameriki.
XXV. vsebinski sklop/tema: KONEC STAREGA REDA
– naslov: Evropa razsvetljencev, Evropa preprostih ljudi
– akterji: filozofi, evropski vladarji, Pariz, Evropejci, Evropa, Mozart,
Evropa izobražencev in umetnikov, kmetje, zahodna in vzhodna Evropa
– vrednote: vrsta družbenih sprememb (razsvetljenski pogledi na člove-
ka in družbo; potovanja kot oblika družbenega udejstvovanja), občečlove-
ške (evropska kultura, oblikovanje pojma Evropa, izobrazba, kultura)
– Evropa: a) geo. b) polit. c) geopolit. d) kult.
– slikovni material: slika (»Voltaire«, »Je to moj sin?«), zemljevid
(»Mozartova Evropa«)
– št. strani: 3
– izbrano besedilo:
a) str. 116 (osrednje besedilo): O tem, kakšna bi morala biti »razumna«
vlada in kakšen »pameten« vladar, filozofi niso pisali samo v knjigah, am-
pak so si s kralji in princi tudi dopisovali ali pa prepotovali nemajhen del
Evrope, da so se z njimi sestali in pogovarjali. /…/
/…/
XXIV. vsebinski sklop/tema: KONEC STAREGA REDA
– naslov: Nov pogled na svet: luč razuma
– akterji: pismeni in nepismeni v Evropi, plemiški in meščanski izobraženci
– vrednote: vrsta družbenih sprememb (širitev novih pogledov na člove-
ka), občečloveške (pismenost), liberalne (protestantizem)
– Evropa: a) geo. b) polit. c) geopolit. d) kult.
– slikovni material: /
– št. strani: 2
– izbrano besedilo:
a) str. 112 (osrednje besedilo): Okoli leta 1700 so bili še v veliki večini
povsod po Evropi ljudje, ki niso znali brati in pisati. Več pismenih je bilo na
evropskem zahodu, posebno v deželah, kjer so živeli protestanti.
b) str. 113 (osrednje besedilo): »Razum ljudi uči, da smo vsi enaki…«: V
18. stoletju so se novi pogledi na človeka in njegove pravice razširili v Fran-
cijo in druge evropske države.
c) str. 113 (osrednje besedilo): Razsvetljenstvo: Novi pogledi na svet, na-
ravo in človeka so v 18. stoletju dobili privržence med plemiškimi in me-
ščanskimi izobraženci v številnih evropskih državah in Ameriki.
XXV. vsebinski sklop/tema: KONEC STAREGA REDA
– naslov: Evropa razsvetljencev, Evropa preprostih ljudi
– akterji: filozofi, evropski vladarji, Pariz, Evropejci, Evropa, Mozart,
Evropa izobražencev in umetnikov, kmetje, zahodna in vzhodna Evropa
– vrednote: vrsta družbenih sprememb (razsvetljenski pogledi na člove-
ka in družbo; potovanja kot oblika družbenega udejstvovanja), občečlove-
ške (evropska kultura, oblikovanje pojma Evropa, izobrazba, kultura)
– Evropa: a) geo. b) polit. c) geopolit. d) kult.
– slikovni material: slika (»Voltaire«, »Je to moj sin?«), zemljevid
(»Mozartova Evropa«)
– št. strani: 3
– izbrano besedilo:
a) str. 116 (osrednje besedilo): O tem, kakšna bi morala biti »razumna«
vlada in kakšen »pameten« vladar, filozofi niso pisali samo v knjigah, am-
pak so si s kralji in princi tudi dopisovali ali pa prepotovali nemajhen del
Evrope, da so se z njimi sestali in pogovarjali. /…/
/…/