Page 172 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 172
Kako so Evropejci odkrili neznane dežele ...
– slikovni material: politični zemljevid (»Evropa pred prvo svetovno
vojno«)
– št. strani: 3
– izbrano besedilo:
a) str. 143 (osrednje besedilo): Nasprotja med velesilami v začetku 20.
st. naglo naraščala. Nemčija se je med vsemi evropskimi državami najbolj
naglo razvijala. Začela je ogrožati položaj Anglije, zlasti še, ker se je hotela
uveljaviti tudi na morju z močnim trgovskim in vojaškim ladjevjem.
b) str. 144 (osrednje besedilo): Sporov, ki so grozili z vojno, je bilo že prej
veliko. Toda vedno so nasprotne sile našle kako sporazumno rešitev. To-
krat pa do tega ni prišlo. V tednu dni je bila Evropa v vojni, ki je po številu
žrtev presegla vse dotedanje.
XXV. vsebinski sklop/tema: SVET NA PREHODU V 20. STOLETJE
– naslov: Potek prve svetovne vojne
– akterji: evropska bojišča, antantni zavezniki, Angleži, Arabci
– vrednote: vrste stanj (vojna), vrste družbenih sprememb (zasedba,
osvajanje)
– Evropa: a) geo. b) polit. c) geopolit. d) kult.
– slikovni material: fotografija (»Umik italijanske vojske s soške fron-
te proti Piavi«)
– št. strani: 1
– izbrano besedilo:
a) str. 148 (naloga): Atlas:38. Ponovi s pomočjo karte glavna evropska
bojišča prve svetovne vojne.
b) str. 148 (osrednje besedilo): Zunaj Evrope so antantni zavezniki prej
ali pozneje zasedli nemške kolonije. V vojni proti Turčiji pa so se Angleži
oprli na Arabce in počasi osvajali turško ozemlje.
Maja Žvanut in Peter Vodopivec: Vzpon meščanstva:
zgodovina za 7. razred osnovne šole
Splošne značilnosti
Razred: 7. razred osemletne osnovne šole
Vsebina in značilnost pojavitev: Učbenik obravnava obširno obdobje od
15. stoletja do začetka prve svetovne vojne in predstavlja posebnost v obrav-
navi pojma Evropa. V prikazu izbranih dogodkov in procesov je namreč
– slikovni material: politični zemljevid (»Evropa pred prvo svetovno
vojno«)
– št. strani: 3
– izbrano besedilo:
a) str. 143 (osrednje besedilo): Nasprotja med velesilami v začetku 20.
st. naglo naraščala. Nemčija se je med vsemi evropskimi državami najbolj
naglo razvijala. Začela je ogrožati položaj Anglije, zlasti še, ker se je hotela
uveljaviti tudi na morju z močnim trgovskim in vojaškim ladjevjem.
b) str. 144 (osrednje besedilo): Sporov, ki so grozili z vojno, je bilo že prej
veliko. Toda vedno so nasprotne sile našle kako sporazumno rešitev. To-
krat pa do tega ni prišlo. V tednu dni je bila Evropa v vojni, ki je po številu
žrtev presegla vse dotedanje.
XXV. vsebinski sklop/tema: SVET NA PREHODU V 20. STOLETJE
– naslov: Potek prve svetovne vojne
– akterji: evropska bojišča, antantni zavezniki, Angleži, Arabci
– vrednote: vrste stanj (vojna), vrste družbenih sprememb (zasedba,
osvajanje)
– Evropa: a) geo. b) polit. c) geopolit. d) kult.
– slikovni material: fotografija (»Umik italijanske vojske s soške fron-
te proti Piavi«)
– št. strani: 1
– izbrano besedilo:
a) str. 148 (naloga): Atlas:38. Ponovi s pomočjo karte glavna evropska
bojišča prve svetovne vojne.
b) str. 148 (osrednje besedilo): Zunaj Evrope so antantni zavezniki prej
ali pozneje zasedli nemške kolonije. V vojni proti Turčiji pa so se Angleži
oprli na Arabce in počasi osvajali turško ozemlje.
Maja Žvanut in Peter Vodopivec: Vzpon meščanstva:
zgodovina za 7. razred osnovne šole
Splošne značilnosti
Razred: 7. razred osemletne osnovne šole
Vsebina in značilnost pojavitev: Učbenik obravnava obširno obdobje od
15. stoletja do začetka prve svetovne vojne in predstavlja posebnost v obrav-
navi pojma Evropa. V prikazu izbranih dogodkov in procesov je namreč