Page 15 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 15
Uvod 

hovi učinki na pojmovanja, odnose, vedenje. Kot ilustracijo teoretskih tez
in konceptov zato vključujeva posamezna pričevanja, stvarne zgodbe iz šol-

skega okolja in vsakdanjega življenja, ki kažejo na način povezanosti obrav-

navanih vsebin in storitev ter tehnologije s spolnim ali seksualiziranim na-
siljem in nasiljem nasploh.

Kot že implicirano, bi morala pričujoča študija pomeniti izhodiščno
točko za demokratizacijo šole in izobraževalnih programov ter projektov
informiranja in osveščanja o spolnih vlogah, spolnem zdravju in prepre-
čevanju spolnega nasilja ter nasilja v novomedijskih razmerjih. Za tako za-
stavljenim namenom študije je možnost za spolno nehierarhizirano odra-
ščanje s konstruktivnejšo samopodobo in ustvarjanje pogojev za oblikova-
nje samozaščitnega vedenja v medosebnih odnosih in seksualnosti. Samo-
zavestni in kompetentni mladi se bolje dokazujejo tudi pri svoji izobrazbe-
ni in poklicni izbiri. Dolgoročno bi lahko imela država na ta način v svo-
jem podmladku dobro perspektivo, beležila pa bi tudi kratkoročne pozi-
tivne učinke na področju zdravja, še posebej spolnega in reproduktivnega.

Z nakazanim konceptualnim okvirom in usmeritvami za aplikacijo
bova, vsaj upava tako, zajedli v manko, ki je v veliki meri tudi posledica ve-
like tehnološke razvitosti Slovenije in nepopolne ali odsotne vzgoje in iz-
obraževanja, informiranja in ozaveščanja na obravnavanem področju; sle-
dnje je gotovo tudi učinek vladajočega neoliberalnega javnega mnenja v
zvezi s potencialno škodljivimi vsebinami in drugimi »tveganji« v novo-
medijskih razmerjih. Preden pa se lotiva natančnejšega vpogleda v sfero
vzgoje in izobraževanja ter novih medijev iz perspektive odraščanja, pred-
stavljava svoja epistemološka izhodišča in metodološke pristope.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20