Page 15 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 15
Uvod
hovi učinki na pojmovanja, odnose, vedenje. Kot ilustracijo teoretskih tez
in konceptov zato vključujeva posamezna pričevanja, stvarne zgodbe iz šol-
skega okolja in vsakdanjega življenja, ki kažejo na način povezanosti obrav-
navanih vsebin in storitev ter tehnologije s spolnim ali seksualiziranim na-
siljem in nasiljem nasploh.
Kot že implicirano, bi morala pričujoča študija pomeniti izhodiščno
točko za demokratizacijo šole in izobraževalnih programov ter projektov
informiranja in osveščanja o spolnih vlogah, spolnem zdravju in prepre-
čevanju spolnega nasilja ter nasilja v novomedijskih razmerjih. Za tako za-
stavljenim namenom študije je možnost za spolno nehierarhizirano odra-
ščanje s konstruktivnejšo samopodobo in ustvarjanje pogojev za oblikova-
nje samozaščitnega vedenja v medosebnih odnosih in seksualnosti. Samo-
zavestni in kompetentni mladi se bolje dokazujejo tudi pri svoji izobrazbe-
ni in poklicni izbiri. Dolgoročno bi lahko imela država na ta način v svo-
jem podmladku dobro perspektivo, beležila pa bi tudi kratkoročne pozi-
tivne učinke na področju zdravja, še posebej spolnega in reproduktivnega.
Z nakazanim konceptualnim okvirom in usmeritvami za aplikacijo
bova, vsaj upava tako, zajedli v manko, ki je v veliki meri tudi posledica ve-
like tehnološke razvitosti Slovenije in nepopolne ali odsotne vzgoje in iz-
obraževanja, informiranja in ozaveščanja na obravnavanem področju; sle-
dnje je gotovo tudi učinek vladajočega neoliberalnega javnega mnenja v
zvezi s potencialno škodljivimi vsebinami in drugimi »tveganji« v novo-
medijskih razmerjih. Preden pa se lotiva natančnejšega vpogleda v sfero
vzgoje in izobraževanja ter novih medijev iz perspektive odraščanja, pred-
stavljava svoja epistemološka izhodišča in metodološke pristope.
hovi učinki na pojmovanja, odnose, vedenje. Kot ilustracijo teoretskih tez
in konceptov zato vključujeva posamezna pričevanja, stvarne zgodbe iz šol-
skega okolja in vsakdanjega življenja, ki kažejo na način povezanosti obrav-
navanih vsebin in storitev ter tehnologije s spolnim ali seksualiziranim na-
siljem in nasiljem nasploh.
Kot že implicirano, bi morala pričujoča študija pomeniti izhodiščno
točko za demokratizacijo šole in izobraževalnih programov ter projektov
informiranja in osveščanja o spolnih vlogah, spolnem zdravju in prepre-
čevanju spolnega nasilja ter nasilja v novomedijskih razmerjih. Za tako za-
stavljenim namenom študije je možnost za spolno nehierarhizirano odra-
ščanje s konstruktivnejšo samopodobo in ustvarjanje pogojev za oblikova-
nje samozaščitnega vedenja v medosebnih odnosih in seksualnosti. Samo-
zavestni in kompetentni mladi se bolje dokazujejo tudi pri svoji izobrazbe-
ni in poklicni izbiri. Dolgoročno bi lahko imela država na ta način v svo-
jem podmladku dobro perspektivo, beležila pa bi tudi kratkoročne pozi-
tivne učinke na področju zdravja, še posebej spolnega in reproduktivnega.
Z nakazanim konceptualnim okvirom in usmeritvami za aplikacijo
bova, vsaj upava tako, zajedli v manko, ki je v veliki meri tudi posledica ve-
like tehnološke razvitosti Slovenije in nepopolne ali odsotne vzgoje in iz-
obraževanja, informiranja in ozaveščanja na obravnavanem področju; sle-
dnje je gotovo tudi učinek vladajočega neoliberalnega javnega mnenja v
zvezi s potencialno škodljivimi vsebinami in drugimi »tveganji« v novo-
medijskih razmerjih. Preden pa se lotiva natančnejšega vpogleda v sfero
vzgoje in izobraževanja ter novih medijev iz perspektive odraščanja, pred-
stavljava svoja epistemološka izhodišča in metodološke pristope.