Page 130 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 130
 Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije

preko storitev mobilne telefonije, za prejemanje žaljivih vsebin glede te-
lesne pojavnosti preko multimedijskih sporočil, za izpostavljanje porno
chic materialov v šolskem okolju na obeh stopnjah izobraževanja, za kon-
zumpcijo pornografije na šolskih računalnikih in za vsiljevanje pornograf-
skih vsebin z mobilnih portalov vrstnikom. Ob tem naj navedeva nekaj
fragmentov iz šolskega življenja zunaj neposredne uporabe tradicionalnih
medijev in IKT, za katere meniva, da so bili povezani z vulgarizmi, diskri-
minacijami in sovražnostmi obravnavanih vsebin in relacij:

– nadvladovanje profesoric s spolnim nadlegovanjem strani dijaka

– vrstniško postavljanje s »kompetencami« na področju spolnosti

– dekliško posnemanje pornografiziranih podob v oblačenju in vedenju.

Kljub temu, da pričujoča študija predstavlja izhodišče za nadaljnje razi-
skovalno in strateško delo, pa gotovo pomeni tudi že prispevek k vzposta-
vljanju norm v družbenem odnosu do pornografskih in drugih komercial-
nih konstrukcij spolnosti ter konstrukcij spolnega ter seksualiziranega na-
silja. Čeprav bi lahko s svojim delom prispevali k opolnomočenju in infor-
miranosti posameznih zaposlenih v pedagoškem poklicu, pa meriva pred-
vsem na vlogo države in sfero znanosti in stroke. Z vidika konstruktivne
socializacije otrok in mladoletnih v razmerjih (novih) medijev se ta lahko
in mora utrditi na mnogih ravneh, na različnih področjih in na mnoge na-
čine, denimo:

– v prepoznavanju potreb otrok in mladoletnih v šolskih politikah

– pri oblikovanju regulacije, oziroma natančneje, skozi vzpostavitev
celovitega sistema koregulacije potencialno škodljivih (novo)medij-
skih vsebin in odnosov

– ob večji pomoči nevladnim organizacijam pri vzpostavitvi kiber-
netskih in drugih informacijskih točk, ki bi bile inovativne in širše
prepoznavne in promovirane

– pri izvajanju izobraževalnih seminarjev za starše in otroke ter mla-
doletne, ki bi bili v razmerju do (novih) medijev proaktivni in bi vklju-
čevali starševsko soudeležbo in udeležbo otrok in mladih

– z oblikovanjem proaktivne politike lokalnih oblasti, ki bi vključeva-
la analizo in strateški odnos do točk oglaševanja potencialno škodlji-
vih vsebin v urbanem okolju

– z uveljavljanjem tematik spola, spolnosti, nasilja in (novih) medijev
v oblikovanju raziskovalnih politik
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135