Page 130 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 130
Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije
preko storitev mobilne telefonije, za prejemanje žaljivih vsebin glede te-
lesne pojavnosti preko multimedijskih sporočil, za izpostavljanje porno
chic materialov v šolskem okolju na obeh stopnjah izobraževanja, za kon-
zumpcijo pornografije na šolskih računalnikih in za vsiljevanje pornograf-
skih vsebin z mobilnih portalov vrstnikom. Ob tem naj navedeva nekaj
fragmentov iz šolskega življenja zunaj neposredne uporabe tradicionalnih
medijev in IKT, za katere meniva, da so bili povezani z vulgarizmi, diskri-
minacijami in sovražnostmi obravnavanih vsebin in relacij:
– nadvladovanje profesoric s spolnim nadlegovanjem strani dijaka
– vrstniško postavljanje s »kompetencami« na področju spolnosti
– dekliško posnemanje pornografiziranih podob v oblačenju in vedenju.
Kljub temu, da pričujoča študija predstavlja izhodišče za nadaljnje razi-
skovalno in strateško delo, pa gotovo pomeni tudi že prispevek k vzposta-
vljanju norm v družbenem odnosu do pornografskih in drugih komercial-
nih konstrukcij spolnosti ter konstrukcij spolnega ter seksualiziranega na-
silja. Čeprav bi lahko s svojim delom prispevali k opolnomočenju in infor-
miranosti posameznih zaposlenih v pedagoškem poklicu, pa meriva pred-
vsem na vlogo države in sfero znanosti in stroke. Z vidika konstruktivne
socializacije otrok in mladoletnih v razmerjih (novih) medijev se ta lahko
in mora utrditi na mnogih ravneh, na različnih področjih in na mnoge na-
čine, denimo:
– v prepoznavanju potreb otrok in mladoletnih v šolskih politikah
– pri oblikovanju regulacije, oziroma natančneje, skozi vzpostavitev
celovitega sistema koregulacije potencialno škodljivih (novo)medij-
skih vsebin in odnosov
– ob večji pomoči nevladnim organizacijam pri vzpostavitvi kiber-
netskih in drugih informacijskih točk, ki bi bile inovativne in širše
prepoznavne in promovirane
– pri izvajanju izobraževalnih seminarjev za starše in otroke ter mla-
doletne, ki bi bili v razmerju do (novih) medijev proaktivni in bi vklju-
čevali starševsko soudeležbo in udeležbo otrok in mladih
– z oblikovanjem proaktivne politike lokalnih oblasti, ki bi vključeva-
la analizo in strateški odnos do točk oglaševanja potencialno škodlji-
vih vsebin v urbanem okolju
– z uveljavljanjem tematik spola, spolnosti, nasilja in (novih) medijev
v oblikovanju raziskovalnih politik
preko storitev mobilne telefonije, za prejemanje žaljivih vsebin glede te-
lesne pojavnosti preko multimedijskih sporočil, za izpostavljanje porno
chic materialov v šolskem okolju na obeh stopnjah izobraževanja, za kon-
zumpcijo pornografije na šolskih računalnikih in za vsiljevanje pornograf-
skih vsebin z mobilnih portalov vrstnikom. Ob tem naj navedeva nekaj
fragmentov iz šolskega življenja zunaj neposredne uporabe tradicionalnih
medijev in IKT, za katere meniva, da so bili povezani z vulgarizmi, diskri-
minacijami in sovražnostmi obravnavanih vsebin in relacij:
– nadvladovanje profesoric s spolnim nadlegovanjem strani dijaka
– vrstniško postavljanje s »kompetencami« na področju spolnosti
– dekliško posnemanje pornografiziranih podob v oblačenju in vedenju.
Kljub temu, da pričujoča študija predstavlja izhodišče za nadaljnje razi-
skovalno in strateško delo, pa gotovo pomeni tudi že prispevek k vzposta-
vljanju norm v družbenem odnosu do pornografskih in drugih komercial-
nih konstrukcij spolnosti ter konstrukcij spolnega ter seksualiziranega na-
silja. Čeprav bi lahko s svojim delom prispevali k opolnomočenju in infor-
miranosti posameznih zaposlenih v pedagoškem poklicu, pa meriva pred-
vsem na vlogo države in sfero znanosti in stroke. Z vidika konstruktivne
socializacije otrok in mladoletnih v razmerjih (novih) medijev se ta lahko
in mora utrditi na mnogih ravneh, na različnih področjih in na mnoge na-
čine, denimo:
– v prepoznavanju potreb otrok in mladoletnih v šolskih politikah
– pri oblikovanju regulacije, oziroma natančneje, skozi vzpostavitev
celovitega sistema koregulacije potencialno škodljivih (novo)medij-
skih vsebin in odnosov
– ob večji pomoči nevladnim organizacijam pri vzpostavitvi kiber-
netskih in drugih informacijskih točk, ki bi bile inovativne in širše
prepoznavne in promovirane
– pri izvajanju izobraževalnih seminarjev za starše in otroke ter mla-
doletne, ki bi bili v razmerju do (novih) medijev proaktivni in bi vklju-
čevali starševsko soudeležbo in udeležbo otrok in mladih
– z oblikovanjem proaktivne politike lokalnih oblasti, ki bi vključeva-
la analizo in strateški odnos do točk oglaševanja potencialno škodlji-
vih vsebin v urbanem okolju
– z uveljavljanjem tematik spola, spolnosti, nasilja in (novih) medijev
v oblikovanju raziskovalnih politik