Page 128 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 128
 Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije

kanj (»kaj je dobro in kaj slabo«) ter vprašanje dostopnosti do informacij
(2009: 3). Primer Kanade na področju izobraževanja o spolnosti v segmen-
tu štirinajstletnikov in štirinajstletnic med ostalim (človeška reprodukcija,
spolne razlike v adolescenci, spolne bolezni) kaže na temo dejavnikov iden-
titete, ki učinkujejo na zdravo odločanje v zvezi s spolnostjo (ibid.: 6). Tudi
dve evropski državi, Norveška in Portugalska (slednja kljub močni katoli-
ški tradiciji), vnašata v konceptualizacijo izobraževanja na področju seksu-
alnosti sodobne teme. Norveška v starostni skupini dvanajst- in trinajstle-
tnikov obravnava, denimo, spolne orientacije in različne spolne identitete
ter družinske oblike (ibid.: 29); Portugalska se v segmentu otrok v staro-
sti med enajst do trinajst let ne izogiba tematizaciji povezanosti med spol-
nimi vlogami in seksualnostjo (ibid.: 32). Med izbranimi primeri se posre-
dno na (novo) medijsko kulturo nanaša Avstralija z družbenim posredo-
vanjem vrednot in norm in vprašanjem informiranja. Dobre prakse pa, ki
jih posreduje študija IPPF, izpostavljajo tudi pomen populacijske raznoli-
kosti v okviru izobraževanja/oblikovanja kompetenc na področju spolno-
sti (Nemčija) in za manjšine senzibilen pristop k izobraževanju na podro-
čju spolnosti (Luksemburg) (IPPF, 2006: 47, 64).

Merila »spolne vzgoje«, ki veljajo v EU in ki sva jih v pričujoči študiji
že predstavili, ne vključujejo eksplicitnih evalvacij posameznih možnosti,
ki jih ponuja določeni parameter. To je zagotovo smotrno, saj gre za naddr-
žavna merila, kjer veliko možnih zastavitev ne more biti pozitivno ali ne-
gativno ovrednoteno, še posebej, če niso kontekstualizirane. Pri aplikaciji
meril v Slovenijo bo zato vsekakor treba izdelati spremno študijo s komple-
ksno analizo dejavnikov, ki opredeljujejo določeno izbiro pri posameznem
dejavniku kot konstruktivno ali družbeno regresivno. Najznačilnejši v tem
smislu so parametri:

– vpliv nacionalne ideologije/epistemološke perspektive: ne/da (ka-
tere)

– vpliv religije: ne/da (katere)

– izvajalci/-ke: učitelji/-ce, zdravniki/-ce zdravniške sestre/tehniki,
(aktivistke/-i, osebje), duhovništvo, drugo.
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133