Page 129 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 129
ep 

Vpričujočem tekstu sva želeli pokazati na koncepte in druge razse-
žnosti obravnave otrok in mladih v (novo)medijskih razmerjih. Pri
tem sva se osredotočili na tiste potencialno škodljive vsebine in odnose, ki
jih razumemo in razlagamo v okviru pornografije in nekaterih drugih, ima-
nentno nasilnih konstrukcij spolnosti ter konstrukcij ospoljenega in seksu-
aliziranega nasilja. Poleg definicij same snovi – tako vsebin in novomedij-
skih relacij – sva izpostavili možne pristope k študiju otrok in mladine v
(novo)medijskih razmerjih ter navedli nazoren primer aplikacije znanj v iz-
obraževalno prakso v okviru »spolne vzgoje«. Na tak pristop so naju na-
vedle med drugim tudi izkušnje z zaposlenimi v pedagoškem poklicu, ki
sva jih pridobili v letu 2009 in 2010 pri izvedbi programa »Profesional-
no usposabljanje strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju na podro-
čju socialnih in državljanskih kompetenc v letih 2008–2011«; podobne iz-
kušnje pa sva pridobivali tudi že prej v okviru programa stalnega strokov-
nega spopolnjevanja»Vrtec, možnost izbire, drugačnost«, ki se je izvajal na
Filozofski fakulteti v Ljubljani in na nekaterih drugih lokacijah v Sloveniji.
Vzgojiteljice in vzgojitelji, učiteljice in učitelji, profesorice in profesorji slo-
venskih vrtcev in osnovnih ter srednjih šol so praviloma poročali o spolno
nasilnem vedenju in seksualiziranem nasilju ob uporabi izdelkov in storitev
IKT ter klasičnih medijev tako v vrstniškem krogu kot v okviru šolske hi-
erarhije.

Obravnavano sprego spolnosti in nasilja sva razbrali v različnih, tu že
predstavljenih oblikah: šlo je za spolno nadlegovanje s fotografiranjem de-
klet v intimnih situacijah brez dovoljenja in z distribuiranjem materiala
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134