Page 122 - Valerija Vendramin in Renata Šribar, Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije, Digitalna knjižnica, Dissertationes 11
P. 122
Spoli, seksualnost in nasilje skozi nove medije
Teme človeška anatomija / fiziologija / spolni razvoj
medosebni odnosi in čustva, privlačnost, intima,
spolna izraznost / aktivnost
zanositev, nosečnost, rojstvo
kontracepcija (vključno z rabo kondoma), abortus
varna spolnost / tveganja, spolno prenosljive bolezni
vloge spolov in seksualna enakost
spolna zloraba in nasilje, nasilje na zmenku, spolno
nadlegovanje
spolna usmerjenost
telesna samopodoba
Vir: Šribar in Ule, 2008: 25.
Pričujoči predlog parametrov temelji na deskriptivnih kazalnikih
seksualnega izobraževanja v Evropi, ki so bili vzpostavljeni v študi-
ji Seksualno izobraževanje v Evropi (Sexuality Education in Europe,
2006)); narejena je bila v okviru projekta SAFE (Sexuality Educa-
tion for Europe), ki ga je izvajala mednarodna nevladna organizacija
IPPF (International Planning Parenthood Federation), podprla pa ga
je evropska komisija. Čeprav celovita povezava med parametri seksual-
nega izobraževanja, družbeno-kulturnimi normami spolnega vêdenja,
posredovanimi preko tradicionalnih in novih medijev, in konstruktiv-
nim, samozaščitnim ali pa destruktivnim spolnim vedenjem iz obrav-
navane študije in njenih virov ni neposredno razvidna, vendarle kaže
na nekatere relacije. Preverili smo jih s tematiziranjem statusa seksu-
alnega izobraževanja v državah članicah EU, pregledom njegovih vse-
bin in starostjo otrok, pri kateri se formalno in neformalno dejansko
začne pouk.
V skladu z zgoraj navedeno primerjalno študijo je izobraževanje na
področju spolnosti obvezno v Avstriji, Belgiji, na Češkem, Danskem,
v Estoniji, na Finskem, v Franciji, Nemčiji, Grčiji, na Madžarskem, Ir-
skem, v Latviji, Litvi, Luksemburgu, na Nizozemskem, Portugalskem,
v Romuniji, na Slovaškem in Švedskem. Ker je prepoznana pomanjklji-
va izobraženost izobraževalcev in izobraževalk in ne le otrok in mladi-
ne, se je Finska kot pozitivna izjema leta 2007 odločila, da morajo vse
Teme človeška anatomija / fiziologija / spolni razvoj
medosebni odnosi in čustva, privlačnost, intima,
spolna izraznost / aktivnost
zanositev, nosečnost, rojstvo
kontracepcija (vključno z rabo kondoma), abortus
varna spolnost / tveganja, spolno prenosljive bolezni
vloge spolov in seksualna enakost
spolna zloraba in nasilje, nasilje na zmenku, spolno
nadlegovanje
spolna usmerjenost
telesna samopodoba
Vir: Šribar in Ule, 2008: 25.
Pričujoči predlog parametrov temelji na deskriptivnih kazalnikih
seksualnega izobraževanja v Evropi, ki so bili vzpostavljeni v študi-
ji Seksualno izobraževanje v Evropi (Sexuality Education in Europe,
2006)); narejena je bila v okviru projekta SAFE (Sexuality Educa-
tion for Europe), ki ga je izvajala mednarodna nevladna organizacija
IPPF (International Planning Parenthood Federation), podprla pa ga
je evropska komisija. Čeprav celovita povezava med parametri seksual-
nega izobraževanja, družbeno-kulturnimi normami spolnega vêdenja,
posredovanimi preko tradicionalnih in novih medijev, in konstruktiv-
nim, samozaščitnim ali pa destruktivnim spolnim vedenjem iz obrav-
navane študije in njenih virov ni neposredno razvidna, vendarle kaže
na nekatere relacije. Preverili smo jih s tematiziranjem statusa seksu-
alnega izobraževanja v državah članicah EU, pregledom njegovih vse-
bin in starostjo otrok, pri kateri se formalno in neformalno dejansko
začne pouk.
V skladu z zgoraj navedeno primerjalno študijo je izobraževanje na
področju spolnosti obvezno v Avstriji, Belgiji, na Češkem, Danskem,
v Estoniji, na Finskem, v Franciji, Nemčiji, Grčiji, na Madžarskem, Ir-
skem, v Latviji, Litvi, Luksemburgu, na Nizozemskem, Portugalskem,
v Romuniji, na Slovaškem in Švedskem. Ker je prepoznana pomanjklji-
va izobraženost izobraževalcev in izobraževalk in ne le otrok in mladi-
ne, se je Finska kot pozitivna izjema leta 2007 odločila, da morajo vse