Page 94 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 94
otek dejavnosti
Na sprehodu naberite listje in druge rastline. Otroke spodbudite k opazovanju razlik med njimi.
Izberite liste oziroma dele rastlin, ki jih boste uporabili za izdelavo herbarija.
Stisnjene drevesne liste oziroma dele rastlin prilepite vsakega na svoj papir. Na posamezno stran
pripišete komentarje otrok.
Otroci, ki že pišejo, naj ob listu zapišejo poimenovanja listov.
Herbarij bodo otroci radi pregledovali, zato ga postavite v primeren kotiček, kjer bo otrokom do-
stopen.

Nadgradnja dejavnosti
Naredite odtis listov. Tisto stran, kjer so vidne listne »žile,« postavite pod kos papirja in po njem
rahlo podrgnite s svinčnikom ali voščenko. Odtis lahko naredite tudi tako, da list namažete z bar-
vo in ga pritisnete na bel papir.
Liste vstavite med dva kosa povoščenega papirja in jih »polikajte« s toplim likalnikom. Z otroki
se pogovorite o tem, kako je povoščen papir povezal liste.
Izdelajte herbarij cvetlic, zelišč ipd.

Sodelovanje z družinami
Skupaj z otroki predstavite herbarij staršem. Starše vzpodbudite, da otrokom postavljajo vprašanja
in pohvalijo komentarje otrok.

Slikanje z vodo na prostem

Namen in cilj dejavnosti
Pri tej dejavnosti bodo otroci slikali z vodo in s čopiči na suhi zunanji površini (pločnik, igrišče,
ploščad …). Neposredno bodo lahko opazovali, kako sončna toplota suši njihove izdelke.
Opazovali in spoznavali bodo proces izhlapevanja vode.
Ob tem bodo razvijali fine in grobe motorične spretnosti ter domišljijo.

Učna sredstva in materiali
Skodelice ali lončki, vrč z vodo, veliki ploščati čopiči, barve.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Vsakemu otroku ponudite skodelico z vodo in velik čopič za barvanje. Poskrbite za dodatno ko-

ličino vode.
 Ob sončnem dnevu pojdite na sprehod in poiščite ustrezno mesto za slikanje. Najustreznejša

mesta so sprehajališča, podhodi, igrišča in pločniki.

Potek dejavnosti
Dejavnost najprej začnite z manjšo skupino otrok. Otrokom pojasnite, da bodo raziskovali skriv-
nosti vode in zraka. Otroci bodo slikali z vodo in nato pozorno opazovali, kaj se dogaja z njihovi-
mi slikami. Na voljo jim dajte dovolj časa, da raziščejo in razmišljajo o pojavu »izginjanja« vode.
Z otroki se pogovorite o tem, kaj se je zgodilo z njihovimi slikami. Razložite jim proces izhlapeva-
nja vode.

94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99