Page 74 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 74
Na robovih oblepite stožec z lepilnim trakom. Iz higienskih razlogov naj ima vsak otrok svoj me-
gafon, označen z imenom.
Otrokom pokažite, kako nastaviti megafon k ustom in kako govoriti vanj. Napravite megafone
različnih dolžin in otroke opozorite na to, da daljši, kot je megafon, bolj se spreminja človeški glas.
Potek dejavnosti
Megafon uporabljajte na zunanjih površinah.
Otroci naj se prosto gibljejo po igrišču, nato jih pokličite preko megafona: »Zberimo se pri peskov-
niku!«
Megafon je pripomoček, ki ga lahko uporabljamo pri igri vlog. Z njim lahko npr. pozivamo v pri-
meru požara, uporabljajo ga reševalci iz vode, uporabljajo pa ga tudi kapitani ladij za sporazumeva-
nje, ko se jim pokvari radijska zveza.
Nadgradnja dejavnosti
Otroci lahko skozi megafon tudi prepevajo – posamično ali v skupini.
Sodelovanje z družinami
Otroci naj svoje starše seznanijo s postopkom izdelave megafona. Doma si lahko izmislijo tudi dru-
ge igre.
Hranilnik
Namen in cilji dejavnosti
Hranilnik je pripomoček, ki ga lahko otroci uporabljajo na zelo različne načine in v različnih situ-
acijah – v prodajalni, na pošti ali v banki.
Otroci si ob uporabi hranilnika v različnih situacijah pridobivajo izkušnje za svoje lastne potrebe.
Učna sredstva in materiali
Jogurtovi lončki, barvni papir, barvice, lepilni trak, lepilo, škarje.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Izmerite in izrežite papir tako, da boste z njim ovili jogurtov lonček. Vzpodbudite otroke, naj na
lonček narišejo ali prilepijo različne okraske.
Na zgornjem, najširšem delu lončka, napravite v papir ozko režo, dovolj veliko, da boste lahko
skozi njo spustili kovanec. Odprtino oblepite z lepilnim trakom.
Potek dejavnosti
Hranilnik se lahko občasno uporabi pri igri otrok, zlasti takrat, ko se otroci igrajo z denarjem.
Vzgojitelj ali vzgojiteljica ga lahko zelo enostavno vključi v igro tako, da reče: »Morda boste potre-
bovali hranilnik za shranjevanje denarja, ki ste ga sami naredili.«
Nadgradnja dejavnosti
Nekaj kovancev (če imate v skupini že nekoliko starejše otroke) lahko spravite v hranilnik. Vzpod-
budite otroke k poimenovanju kovancev.
Ugotovite, ali poznajo njihovo vrednost tako, da jim postavljate različna vprašanja: »Koliko je vre-
den posamezen kovanec? Kateri kovanec je največ vreden in kateri najmanj?«
Sodelovanje z družinami
Starše seznanite s pomenom in koristnostjo domišljijske igre pri uporabi predmetov, ki se nahaja-
jo v njihovem domu.
74
gafon, označen z imenom.
Otrokom pokažite, kako nastaviti megafon k ustom in kako govoriti vanj. Napravite megafone
različnih dolžin in otroke opozorite na to, da daljši, kot je megafon, bolj se spreminja človeški glas.
Potek dejavnosti
Megafon uporabljajte na zunanjih površinah.
Otroci naj se prosto gibljejo po igrišču, nato jih pokličite preko megafona: »Zberimo se pri peskov-
niku!«
Megafon je pripomoček, ki ga lahko uporabljamo pri igri vlog. Z njim lahko npr. pozivamo v pri-
meru požara, uporabljajo ga reševalci iz vode, uporabljajo pa ga tudi kapitani ladij za sporazumeva-
nje, ko se jim pokvari radijska zveza.
Nadgradnja dejavnosti
Otroci lahko skozi megafon tudi prepevajo – posamično ali v skupini.
Sodelovanje z družinami
Otroci naj svoje starše seznanijo s postopkom izdelave megafona. Doma si lahko izmislijo tudi dru-
ge igre.
Hranilnik
Namen in cilji dejavnosti
Hranilnik je pripomoček, ki ga lahko otroci uporabljajo na zelo različne načine in v različnih situ-
acijah – v prodajalni, na pošti ali v banki.
Otroci si ob uporabi hranilnika v različnih situacijah pridobivajo izkušnje za svoje lastne potrebe.
Učna sredstva in materiali
Jogurtovi lončki, barvni papir, barvice, lepilni trak, lepilo, škarje.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Izmerite in izrežite papir tako, da boste z njim ovili jogurtov lonček. Vzpodbudite otroke, naj na
lonček narišejo ali prilepijo različne okraske.
Na zgornjem, najširšem delu lončka, napravite v papir ozko režo, dovolj veliko, da boste lahko
skozi njo spustili kovanec. Odprtino oblepite z lepilnim trakom.
Potek dejavnosti
Hranilnik se lahko občasno uporabi pri igri otrok, zlasti takrat, ko se otroci igrajo z denarjem.
Vzgojitelj ali vzgojiteljica ga lahko zelo enostavno vključi v igro tako, da reče: »Morda boste potre-
bovali hranilnik za shranjevanje denarja, ki ste ga sami naredili.«
Nadgradnja dejavnosti
Nekaj kovancev (če imate v skupini že nekoliko starejše otroke) lahko spravite v hranilnik. Vzpod-
budite otroke k poimenovanju kovancev.
Ugotovite, ali poznajo njihovo vrednost tako, da jim postavljate različna vprašanja: »Koliko je vre-
den posamezen kovanec? Kateri kovanec je največ vreden in kateri najmanj?«
Sodelovanje z družinami
Starše seznanite s pomenom in koristnostjo domišljijske igre pri uporabi predmetov, ki se nahaja-
jo v njihovem domu.
74