Page 71 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 71
otek dejavnosti
K sebi povabite dva otroka. Postavite jima vprašanje, če vesta, kako se ljudje med seboj pogovarjajo,
kadar so daleč in se ne morejo videti. Vprašajte ju, če sta že kdaj telefonirala, s kom sta se pogovarjala.
Otrokoma pokažite telefon, narejen iz konzerv.
Vsakemu otroku podajte en konec telefona in ju vzpodbudite, da ga preizkusita.
K dejavnosti povabite še ostale otroke in jih vzpodbudite, da si sami izdelajo svoje telefone.

Slika 30: Telefon iz pločevink

Nadgradnja dejavnosti
Ko ugotovite, da so otroci že pridobili spretnost uporabe telefona, lahko pričnete z igro vlog oziro-
ma dramatizacijo. Vprašajte jih, kam bi lahko postavili svoje telefone. Spodbudite jih, da jih upora-
bijo za telefoniranje med posameznimi kotički.
Uporabo telefona lahko vključite v mnoge druge dejavnosti. Z njim lahko povabite prijatelje na pi-
knik. (Pripravite koše, prte, primerne prehrambene izdelke itd.). Telefon lahko uporabite tudi v
kotičku s kockami.

Sodelovanje z družinami
Starše prosite, da vam pripravijo nekaj odvečnih konzerv (potrebno jih je seveda očistiti in na dnu
vsake konzerve izvrtati luknjo). Na tak način lahko v dejavnost vključite tudi tiste starše, ki sicer
ne bodo vključeni v dejavnost neposredno v vrtcu. Starši, ki so pripravljeni, pa naj obiščejo vrtec in
sodelujejo ter pomagajo pri povezovanju »telefonov.«

Daljnogled

Namen in cilji dejavnosti
S to dejavnostjo seznanjamo otroke z uporabo optičnih instrumentov, ki omogočajo približevanje
oddaljenih predmetov.
Dejavnost vzpodbuja otroke, da iz že uporabljenega materiala sestavljajo daljnoglede.

Učna sredstva in materiali
Dva kartonasta tulca za vsakega otroka, barvni toaletni papir, lepilo, luknjač, vrvica.

71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76