Page 78 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 78
otek dejavnosti
Individualna dejavnost: otrok naj premeša karte s slikami oziroma fotografijami in jih polaga na
ustrezno mesto na plošči.
Dejavnost za dva otroka: dva otroka se lahko igrata z dvema loto ploščama. Pri igri si izmenjujeta
vlogi. Najprej prvi otrok izklicuje slike oziroma fotografije in drug otrok na ustrezno mesto pola-
ga karte. Nato plošči zamenjata in izklicevalec postane polagalec, prejšnji polagalec pa postane iz-
klicevalec.

Nadgradnja dejavnosti
V manjši skupini: pripravite večje število loto plošč, ki omogočajo primerjanje risb ali slik z barva-
mi, oblikami, imeni, pikami, številkami, sadjem, zelenjavo, ljudmi itd. Vsakemu otroku dajte dru-
gačno loto ploščo. Vse karte za primerjanje pomešajte. Določite izklicevalca, ki je lahko odrasla
oseba ali otrok.
Na loto plošče prilepite tkanine različnih struktur. Otroci naj opisujejo strukturo tkanine na plo-
šči (gladka, mehka, groba).

Sodelovanje z družinami
Starše spodbudite, da podobno dejavnost izvajajo doma.

Lutke

Namen in cilji dejavnosti
Lutke uporabljamo pri igri vlog in dramatizaciji.
Uporaba lutk spodbuja otrokov jezikovni in socialni razvoj.

Učna sredstva in materiali
Palice različnih dolžin, vrvica, gumbi, škarje, papirnate vrečke, tekstilni ostanki, papir, lepilo, ča-
sopisni papir, polnilo (vata ipd).

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Otroci naj oblikujejo lutko s pomočjo palice in papirnate vrečke. Zgornji del naj napolnijo s ča-

sopisom ali z drugim polnilom.
 Zgornji (napolnjen) del vrečke prevežite z vrvico tako, da oblikujete glavo.
 Spodbudite otroke, da lutki narišejo obraz, iz ostankov tekstila pa naj izdelajo oblačila.

Slika 35: Lutke

78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83