Page 67 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 67
e kot v kozarcu pred njim, v prvem kozarcu najmanj vode, v zadnjem največ vode (voda v tem
kozarcu je višje kot v kozarcu pred njim).

Nadgradnja dejavnosti
Namesto vode lahko uporabite tudi pesek.
Vzpodbudite otroke, da razvrstijo tri merilne posode po velikosti od najmanjše do največje.
Napolnite sedem kozarcev z vedno manjšo količino vode. Potrkajte po posameznem kozarcu in
prisluhnite. Ugotovite, kaj se zgodi.

Sodelovanje z družinami
Seznanite starše o dogajanju v oddelku ter jih vzpodbudite k izvedbi podobnega primera doma. Z
otrokom lahko razvrščajo predmete po teži, velikosti ipd. Povabite jih, da prikažejo dejavnost v od-
delku.

Olje in voda

Namen in cilji dejavnosti
Pri mešanju vode in olja bodo otroci odkrivali in spoznavali, kako se tekočine različnih specifičnih
tež mešajo in kako se pri tem spreminjajo lastnosti.
Otroci bodo prišli do ugotovitev, ki bodo temeljile na njihovem opazovanju, kar je prvi pogoj za
uporabo znanstvenih metod.

Učna sredstva in materiali
Lijak, posode za vodo, rastlinsko olje, velik kos papirja, voda, merilne posode, prozorna plastična
steklenica, svinčnik ali flomaster.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Preden pričnete s to dejavnostjo, izvedite poskus:

- mešanja sladkorja in soli v vodi,
- z dodajanjem detergenta v vodo.
 Z lijakom nalijte vodo v plastenko, nato dodajte olje.
Potek dejavnosti
Predhodno pripravite bazen z vodo. Otroke povabite k dejavnosti in jih vzpodbudite k razmišlja-
nju o tem, kar že vedo o vodi. Njihove ugotovitve zapišite.
Otroke seznanite z novim preizkusom s tekočinami. Povejte jim, da bodo uporabili olje in vodo.
Vzpodbudite jih k razmišljanju, kako se razlikujeta voda in olje. Odgovore otrok zapišete na plakat.
Olje in vodo nato nalijte v plastenko ter jo zaprite z zamaškom. Plastenko naj si ogledajo vsi otroci.
Vzpodbudite jih k pripovedovanju o tem, kaj se je zgodilo.
Plastenko pretresite. Vsakemu izmed otrok omogočite, da pretrese plastenko in si od blizu ogleda
tekočino. Njihove odgovore in ugotovitve zabeležite na list papirja.
Preizkus ponovite v manjših skupinah. Otroke ponovno združite v enotno skupino in se pogovo-
rite o ugotovitvah. Pridobljena spoznanja lahko tudi narišite in razstavite.

Nadgradnja dejavnosti
Naslednji dan lahko dodate v vodo še druge tekočine in opazujete, ali so se v vodi raztopile ali so
se pomešale z vodo.

67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72