Page 66 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 66
loga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Otroci naj iz barvnega papirja izrežejo različne like, velike približno 7 do 8 cm (kroge, pravoko-

tnike, kvadrate, trikotnike).
 Izberejo naj obliko in jo uporabijo za jadro.
 Vsak otrok na vzame košček gline in jo pritisne v odprti del orehove lupine.
 Pomagajte otrokom pritrditi jadro na zobotrebec, nato naj spodnji del jambora položijo v glino.

Potek dejavnosti
V majhni skupini naj otroci postavijo ladje v posodo z vodo in jih opazujejo. Pri vodenem razgovo-
ru spodbujajte otroke k razmišljanju z vprašanji: »Ali ladje plujejo? Ali se je katera od ladij potopila?
Kaj mislite, zakaj se je potopila? Kaj vpliva na to, da ladja pluje? Kaj se zgodi, če napravimo valove?«
Vprašajte otroke, kaj se bo zgodilo, če bodo na ladje naložili več tovora. Po pogovoru z otroki o po-
sledicah naložite na ladje drobne kamenčke, kovance ali sponke za papir. Otroci naj ugotavljajo, kaj
se je zgodilo z ladjami.
Izdelajte tabelo, na katero zapišite predvidevanja in pridobljena spoznanja otrok.

Nadgradnja dejavnosti
Spoznavanje plovil je zelo primerno že za najmlajše otroke. Otroci v povezavi s to temo spoznavajo
tudi čolne, jadrnice, podmornice ipd.
Ladje izdelajte tudi iz drugih materialov, npr. iz lepenke ali stiropora. Uporabni so tudi naslednji
materiali: aluminijasta folija, glina, slama in zobotrebci. Ladjam lahko dodate okraske, ki jih pritr-
dite z lepilom, lepilnim trakom ali spenjačem.

Sodelovanje z družinami
Starše povabite v vrtec in skupaj izdelajte ladje ter jih nato spustite v bližnjem potoku.

Igranje s kozarci

Namen in cilji dejavnosti
Z urejanjem po velikosti se otrok približa razumevanju pojma števila in količine.
Dejavnost otroka vzpodbuja, da razmišlja o količinah sipkih snovi, kot so voda ali pesek.
Dejavnost vzpodbuja otroke k ugotavljanju količine, ko primerja manjše količine z večjimi v ena-
kih posodah.

Učna sredstva in materiali
Kozarci za vodo enake velikosti, vrč z vodo, pesek.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Pripravite si tri do pet kozarcev enake velikosti.
 Kozarce za vodo napolnite z vodo do različnih višin.

Potek dejavnosti
S primerjavo kozarcev z vodo bodo otroci imeli možnost njihovega urejanja.
Otroka ali skupino otrok vzpodbudite, da kozarce razporedijo glede na to, kako so napolnjeni. Ko-
zarce naj postavijo od leve proti desni. Vzpodbujajte otroke, da uporabljajo izraze za primerjanje
glede na količino vode v posameznih kozarcih. Na primer: otroci ugotavljajo, da je v kozarcu več

66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71