Page 19 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 19
otek dejavnosti
Otrokom pokažite karto z eno, dvema ali tremi pikami in jih vprašajte, katero število predstavlja
posamezna karta.
Ob karti naj otrok postavi zamaške v enakem številu in jih prešteje.
Postopoma izbirajte karte z večjim številom pik.
Otroke prosite, naj zaprejo oči. Eno od kart skrijte. Ko odprejo oči, naj uganejo, katera karta manjka.

Sodelovanje z družinami
Otroke in družine povabite k zbiranju zamaškov. Določite čas zbiranja (npr. teden dni), v katerem
lahko otroci prinašajo material v vrtec.

Sestavljanka s števili

Namen in cilji dejavnosti
Sestavljanke nudijo različne možnosti za spoznavanje matematičnih konceptov. Omogočajo šte-
tje, prirejanje eno k enemu, urejanje in primerjanje. Z opazovanjem otrok odrasli ugotavljajo, kdaj
je posamezen otrok pripravljen za naslednji korak – za sestavljanko z večjim številom elementov.
Otroci sestavljajo celoto iz dveh delov tako, da povezujejo določeno število pik z ustreznim števi-
lom. S tem, ko povezujejo simbole s predmeti, spoznavajo, da je določena količina povezana z do-
ločenim številom.

Učna sredstva in materiali
Trši papir/karton, flomaster, škarje.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Iz tršega papirja/ kartona izrežite karte poljubne velikosti.
 Zapišite številko na zgornjo polovico in ustrezno število pik na spodnjo polovico karte.
 Vsako karto prerežite na pol z različnimi rezi: z ravnim, ovalnim ali poševnim rezom.

Slika 3: Sestavljanka s števili

19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24