Page 18 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 18
otek dejavnosti
Na začetku naj se otroci poljubno igrajo. Dajte jim čas za raziskovanje in odkrivanje materiala, ki
ste ga položili v žepe.
Postopoma bodo začeli nekateri otroci ugotavljati povezave med številom predmetov v žepih in pi-
kami, ki so na posameznem žepu. Odrasli jih spodbujamo z besedami: »Koliko pik vidiš? Eno, da.
Vstavi eno paličico v žep. Koliko pik je na naslednjem žepu? Da, dve. Koliko paličic boš dal v ta
žep? Vstavi v zadnji žep toliko paličic, kot je pik na žepu!«
Postopoma preidite od žepov s pikami in številkami na žepe s številkami.
Nadgradnja dejavnosti
Izdelajte žepe s številkami 4 – 6, 7 – 9, itd.
Poiščite še druge drobne predmete in jih ponudite v žepih. Primerjajte zbirke in preštevajte količi-
no predmetov.
Oblikujte različne zbirke in jih preštevajte, odvzemajte in dodajajte predmete ter jih primerjajte.
Sodelovanje z družinami
Družine spodbudite, da sodelujejo pri zbiranju matematičnih materialov, kot so slamice za sok,
gumbi, sladoledne paličice ipd.
Igra z zamaški
Namen in cilji dejavnosti
Otroci preidejo od poimenovanja posameznih predmetov na štetje in razlikovanje števil.
Učna sredstva in materiali
10 kart (karte – velikost 12 cm × 18 cm), 55 zamaškov, flomaster, škatla za shranjevanje igre.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Izrežite karte.
Narišite pike (ne številk) na karte: na prvo karto eno piko, na drugo karto dve piki, na tretjo kar-
to tri pike itd. Namesto risanja pik lahko na karte lepite zamaške. Zamaški otrokom omogoča-
jo boljši otip, zato so primernejši.
Izdelajte škatlo za shranjevanje kart in preostalih zamaškov.
Slika 2: Igra z zamaški
18
Na začetku naj se otroci poljubno igrajo. Dajte jim čas za raziskovanje in odkrivanje materiala, ki
ste ga položili v žepe.
Postopoma bodo začeli nekateri otroci ugotavljati povezave med številom predmetov v žepih in pi-
kami, ki so na posameznem žepu. Odrasli jih spodbujamo z besedami: »Koliko pik vidiš? Eno, da.
Vstavi eno paličico v žep. Koliko pik je na naslednjem žepu? Da, dve. Koliko paličic boš dal v ta
žep? Vstavi v zadnji žep toliko paličic, kot je pik na žepu!«
Postopoma preidite od žepov s pikami in številkami na žepe s številkami.
Nadgradnja dejavnosti
Izdelajte žepe s številkami 4 – 6, 7 – 9, itd.
Poiščite še druge drobne predmete in jih ponudite v žepih. Primerjajte zbirke in preštevajte količi-
no predmetov.
Oblikujte različne zbirke in jih preštevajte, odvzemajte in dodajajte predmete ter jih primerjajte.
Sodelovanje z družinami
Družine spodbudite, da sodelujejo pri zbiranju matematičnih materialov, kot so slamice za sok,
gumbi, sladoledne paličice ipd.
Igra z zamaški
Namen in cilji dejavnosti
Otroci preidejo od poimenovanja posameznih predmetov na štetje in razlikovanje števil.
Učna sredstva in materiali
10 kart (karte – velikost 12 cm × 18 cm), 55 zamaškov, flomaster, škatla za shranjevanje igre.
Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
Izrežite karte.
Narišite pike (ne številk) na karte: na prvo karto eno piko, na drugo karto dve piki, na tretjo kar-
to tri pike itd. Namesto risanja pik lahko na karte lepite zamaške. Zamaški otrokom omogoča-
jo boljši otip, zato so primernejši.
Izdelajte škatlo za shranjevanje kart in preostalih zamaškov.
Slika 2: Igra z zamaški
18