Page 24 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 24
otek dejavnosti
Ko otrokom predstavljate to dejavnost, bodite pozorni, da bodo metulji postavljeni tako, da bodo
»letali« nad cvetlicami. Otroci primerjajo količino in štejejo, ali je število cvetlic enako številu me-
tuljev.
»Štejmo metulje« je igra, kjer so otroci aktivni ne glede na razumevanje koncepta seštevanja ali
odštevanja.

Nadgradnja dejavnosti
Zasadite »metuljev gaj« tako, da uporabite rastline, ki privlačijo metulje. Oblikujte znak za »me-
tuljev gaj« in ga postavite v vrtiček.
Zapišite pripovedi otrok o tem, kako ste urejali »metuljev gaj,« posnemite nekaj fotografij o ureja-
nju, tako da boste otrokom omogočili doživljanje dogodka.
Izmislite si zgodbo »Trije metulji« in jo dramatizirajte.

Sodelovanje z družinami
Staršem pojasnite, da otroci že zelo zgodaj spoznavajo številske koncepte, vendar na svoj način. Z
njimi se lahko igrajo enostavne igre štetja, kot je npr. igra »Štejmo metulje.« Z otroki predstavite
staršem dramatizacijo vaše izmišljene zgodbe.

Geometrijska plošča

Namen in cilji dejavnosti
Namen dejavnosti je izdelava geometrijske plošče, ki bo otroke ob igri spodbujala k pridobivanju
matematičnih izkušenj. Plošča je oblikovana iz lesenega kvadrata, v katerega so do polovice zabiti
žeblji. Z napenjanjem elastike ali vrvice okrog njih lahko oblikujemo različne vzorce ali like.
Prepoznavanje in oblikovanje različnih oblik je pomembna matematična sposobnost, ki jo razvija-
mo že pri najmlajših otrocih.
Geometrijska plošča in elastike nudijo možnosti oblikovanja različnih vzorcev in likov. Otrok ob
igri prepoznava geometrijske oblike, jih opisuje in razvršča.
Primerjanje likov na geometrijski plošči omogoča otroku razumevanje odnosov med liki. Ploščo
lahko tudi vrtimo in tako oblikujemo posebne slike.

Učna sredstva in materiali
Kladivo, svinčnik, 25 žebljičkov, ravnilo, elastike različnih barv, lesena plošča.

Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)
 Izrežite ploščo velikosti 30 cm × 30 cm in debeline od 1,5 cm do 2 cm.
 Za vsako ploščo potrebujete 25 žebljev, dolgih približno 2 cm. S kladivom jih zabijte v ploščo

tako, da boste dobili 5 kolon in 5 vrstic. Razdalja med žeblji naj bo 5 cm.
 Pripravite barvne elastike različnih velikosti.

Potek dejavnosti
Otroke spodbujajte k eksperimentiranju z napenjanjem elastik okrog žebljev, k prostemu oblikova-
nju različnih oblik ipd.
Pogovarjajte se o vzorcih, ki nastajajo, oblikujte, opazujte in opisujte simetrične vzorce. Nekateri
otroci bodo posamezne oblike že prepoznali in jih tudi poimenovali.

24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29