Page 14 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 14
poglavje: Kotiček/center za umetniške dejavnosti
7. poglavje: Dejavnosti na prostem
8. poglavje: Kotiček/center za konstrukcijske dejavnosti
9. poglavje: Kotiček/center za glasbene dejavnosti.
V priročniku predstavljene dejavnosti omogočajo smiselno, aktivno učenje ter nudijo možnosti za
povezovanje med različnimi področji. Večino opisanih sredstev vzgojitelji in vzgojiteljice lahko iz-
delajo skupaj z otroki oziroma družinskimi člani iz naravnih in odpadnih materialov. S tem ure-
sničujemo tudi cilje, povezane z varovanjem in skrbjo za okolje, ki postajajo vse bolj prepoznavni
in pomembni.
Vsaka dejavnost je opisana in opredeljena glede na namen oziroma cilje, potrebna sredstva (če so
ta potrebna), potek dejavnosti, vlogo odraslega in možnostmi za vključevanje družin. Vloga odra-
slega pri večini dejavnosti poleg začetne smiselne umestitve in prilagoditve dejavnosti v vzgojno
izobraževalni proces (glede na potrebe in interese otrok oziroma skupine ter načrtovane cilje) zaje-
ma predvsem pripravo prostora in učnih sredstev, organizacijo oblik dela (individualno delo, delo
v dvojicah, delo v malih skupinah), demonstracijo in moderiranje dejavnosti, opazovanje otrok in
njihovih odzivov, omogočanje izbire, vključevanje staršev v vzgojno-izobraževalni proces ter anali-
zo in refleksijo opravljenih dejavnosti.
Posebno pozornost smo ob vsaki posamezni dejavnosti namenili tudi aktivnemu vključevanju dru-
žin in zato pri vsaki dejavnosti ponudili tudi nekaj idej za aktivno vključevanje družin v vzgojno-
izobraževalni proces.
Končno pa vsaka dejavnost ponuja še ideje za njeno nadgradnjo, ki naj bi sporočale izvajalcem, da
obstajajo različni načini izvajanja dejavnosti in jih spodbudile k iskanju novih idej. Priročnik smo
namreč zasnovali tudi na ideji, da spodbudi izvajalce k dokumentiranju in zbiranju njihovih idej.
Naše prepričanje o potrebnosti takšnega priročnika temelji tudi na dolgoletnih in intenzivnih iz-
kušnjah, ki jih imamo z usposabljanjem vzgojiteljev. Ti namreč poleg želje po seznanjanju s sodob-
nimi teoretičnimi spoznanji največkrat izpostavljajo potrebo po predstavitvah in izmenjavi prime-
rov iz prakse. Zato bomo hkrati z izdajo priročnika pozvali vse vrtce v Sloveniji, da po posebej do-
ločenih kriterijih zapišejo in nam posredujejo svoje ideje in primere dejavnosti. Te bomo na podla-
gi strokovne ocene uredili in ponovno ponudili v prakso. Verjamemo namreč, da je med izvajalci
v praksi tudi vrsta matematično in naravoslovno zelo osveščenih vzgojiteljev z nešteto ustvarjalni-
mi idejami, ki bi jih radi ponudili vsem vrtcem in tako obogatili izkušnje otrok na teh področjih.
14
7. poglavje: Dejavnosti na prostem
8. poglavje: Kotiček/center za konstrukcijske dejavnosti
9. poglavje: Kotiček/center za glasbene dejavnosti.
V priročniku predstavljene dejavnosti omogočajo smiselno, aktivno učenje ter nudijo možnosti za
povezovanje med različnimi področji. Večino opisanih sredstev vzgojitelji in vzgojiteljice lahko iz-
delajo skupaj z otroki oziroma družinskimi člani iz naravnih in odpadnih materialov. S tem ure-
sničujemo tudi cilje, povezane z varovanjem in skrbjo za okolje, ki postajajo vse bolj prepoznavni
in pomembni.
Vsaka dejavnost je opisana in opredeljena glede na namen oziroma cilje, potrebna sredstva (če so
ta potrebna), potek dejavnosti, vlogo odraslega in možnostmi za vključevanje družin. Vloga odra-
slega pri večini dejavnosti poleg začetne smiselne umestitve in prilagoditve dejavnosti v vzgojno
izobraževalni proces (glede na potrebe in interese otrok oziroma skupine ter načrtovane cilje) zaje-
ma predvsem pripravo prostora in učnih sredstev, organizacijo oblik dela (individualno delo, delo
v dvojicah, delo v malih skupinah), demonstracijo in moderiranje dejavnosti, opazovanje otrok in
njihovih odzivov, omogočanje izbire, vključevanje staršev v vzgojno-izobraževalni proces ter anali-
zo in refleksijo opravljenih dejavnosti.
Posebno pozornost smo ob vsaki posamezni dejavnosti namenili tudi aktivnemu vključevanju dru-
žin in zato pri vsaki dejavnosti ponudili tudi nekaj idej za aktivno vključevanje družin v vzgojno-
izobraževalni proces.
Končno pa vsaka dejavnost ponuja še ideje za njeno nadgradnjo, ki naj bi sporočale izvajalcem, da
obstajajo različni načini izvajanja dejavnosti in jih spodbudile k iskanju novih idej. Priročnik smo
namreč zasnovali tudi na ideji, da spodbudi izvajalce k dokumentiranju in zbiranju njihovih idej.
Naše prepričanje o potrebnosti takšnega priročnika temelji tudi na dolgoletnih in intenzivnih iz-
kušnjah, ki jih imamo z usposabljanjem vzgojiteljev. Ti namreč poleg želje po seznanjanju s sodob-
nimi teoretičnimi spoznanji največkrat izpostavljajo potrebo po predstavitvah in izmenjavi prime-
rov iz prakse. Zato bomo hkrati z izdajo priročnika pozvali vse vrtce v Sloveniji, da po posebej do-
ločenih kriterijih zapišejo in nam posredujejo svoje ideje in primere dejavnosti. Te bomo na podla-
gi strokovne ocene uredili in ponovno ponudili v prakso. Verjamemo namreč, da je med izvajalci
v praksi tudi vrsta matematično in naravoslovno zelo osveščenih vzgojiteljev z nešteto ustvarjalni-
mi idejami, ki bi jih radi ponudili vsem vrtcem in tako obogatili izkušnje otrok na teh področjih.
14