Page 13 - Tatjana Vonta in sodelavke (ur.), Dejavnosti za predšolske otroke s poudarkom na spoznavanju matematičnih in naravoslovnih konceptov, Digitalna knjižnica, Compendia 2
P. 13
dgovor

Razvojno-raziskovalni center pedagoških iniciativ »Korak za korakom« na Pedagoškem inštitu-
tu je že pred leti dobil licenco za priročnik z izvirnim naslovom »Creating child-centered materi-
als for math and science.« Čeprav smo ocenili, da je vsebina priročnika za našo prakso potrebna
in zanimiva, se nam je prilika za izdajo ponudila šele v okviru projekta na Pedagoškem inštitutu
»Perspektive evalvacije in razvoja sistema vzgoje in izobraževanja,« ki ga je sofinanciral Evropski
socialni sklad in Ministrstvo za šolstvo in šport. Posamezne dele prevedenega priročnika smo po-
sredovali sodelavkam v praksi, ki so po naših navodilih iz svojega zornega kota dopolnile ali v celo-
ti spremenile tekst in dodale slikovni material. Celoto pa smo nato ponovno uredili v takšno obli-
ko, kot je pred nami.

Prepričanje, da bo vsebina priročnika dobrodošla v naši praksi, temelji na vsakoletni izkušnji s štu-
denti/študentkami, bodočimi vzgojitelji/vzgojiteljicami, ki vsako leto znova med razlogi za izbor
študija navajajo odgovore, kot so: ker ne maram matematike, ker pri tem študiju ni veliko mate-
matike, ker sem imel/imela težave pri matematiki ipd. Te izjave so še posebej zaskrbljujoče, ker se
ponavljajo kot stalnica razlogov za izbor študija, pa tudi zato, ker niso osamljene, ampak to ome-
nja kar okrog tretjina študentov/študentk. Strah pred matematiko, negativne izkušnje in odnos
do področja pri bodočih vzgojiteljih/vzgojiteljicah se lahko kasneje po diplomi prenaša na njihovo
delo v praksi in postanejo del subjektivnih teorij in njihovega delovanja. To pa lahko otroke v nji-
hovi skupini prikrajša za pomembne izkušnje z matematičnimi in naravoslovnimi koncepti, tudi
tistimi, ki nas spremljajo vsak dan. Vzgojitelj/vzgojiteljica, ki v vsakodnevnih opravilih in situaci-
jah, ki jih organizira z otroki in njimi deli in ne vidi matematičnih in naravoslovnih konceptov, bo
težko otrokom odpiral/a ta svet in zanj vzbudil/a zanimanje. Primeri dejavnosti, ki jih ponuja pri-
ročnik, naj bi pomagali vzgojiteljem/vzgojiteljicam premostiti te probleme. Ponuja jim ideje, ki jih
bodo lahko umestile in smiselno povezale, prilagodile in nadgradile z lastno avtonomno presojo v
skladu z zmožnostjo otrok, njihovimi potrebami in interesi otrok, dostopnimi sredstvi in materi-
ali ter cilji in načeli Kurikula za vrtce (1999).1 Čeprav so dejavnosti namenjene predvsem otrokom
drugega starostnega obdobja (od treh do šestih let), bo vzgojitelj/vzgojiteljica lahko večino dejav-
nosti ustrezno prilagodil/a tudi otrokom v skupinah prvega starostnega obdobja v starosti od ene-
ga do treh let.

Priročnik obsega devet poglavij, ki nakazujejo možnosti oziroma nizajo ideje za povezovanje ma-
tematike in naravoslovja z drugimi področji dejavnosti iz kurikula, ki so v pričujočem priročniku
predstavljene glede na izvedbo po posameznih kotičkih – centrih dejavnosti:

1. poglavje: Matematični priročniki

2. poglavje: Kotiček/center za naravoslovne dejavnosti

3. poglavje: Kotiček/center za dejavnosti s peskom in vodo

4. poglavje: Kotiček/center za igre vlog in dramatizacijo

5. poglavje: Kotiček/center za opismenjevanje

1 Bahovec, E. D., et al. 1999. Kurikulum za vrtce. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo.

13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18