Page 21 - Igor Ž. Žagar, Jezikanja. Druga, jubilejno-pomladanska izdaja. Digitalna knjižnica, Documenta 1
P. 21
daje še narator, to je komentator sam. Temu vidiku, ki
ga opisuje Vogrinc, se tu ne posvečamo, saj je knjižna pre-
zentacija – nenazadnje je knjiga pač nek drug medij – tega
osvobojena. Seveda pa nas omenjeno dejstvo, da danes Jezi-
kanja »le« beremo in teh komentarjev ne gledamo ali vidi-
mo, nas prikrajša za bistveno dimenzijo. Kot pravi, je »ko-
mentatorju omogočeno, da gledalca nagovarja iz oči v oči od
začetka do konca komentarja, in to v svojem imenu, na svoj
račun. Prav naključnost njegovega izgleda (ali, bolje, neiz-
vedljivost njegovega izgleda na normo dostojnega reprezen-
tiranja TV institucije) in nepopolnost dikcije (v primerja-
vi, denimo, s špikerjevo) funkcionirata tu kot zagotovilo, da
je njegov »physis« zgolj medij njegovega duha, in je on to-
rej navzoč zaradi višjih reči, namreč zaradi vsebine tega, kar
pravi, ne pa, da bi gledalca le mamil pred televizor«. Taka
privilegirana pozicija, »odšteta« ob knjižnem branju, seve-
da ni le izgubljena, temveč »odštetost« poraja še dodatne
učinke. Odvzame recimo suspenz napetosti, ki se je gleda-
lec zaveda, ko pred sabo ugleda nekoga, ki se nanj naslavlja
iz razloga »višjih reči«. Nekoga torej, ki vam želi sporočiti
nekaj pametnega. Nekaj z razumom.

Iz zaradi njega, sporočanja »z razumom«, smo že pri
omembi s konca knjige. Ki se konča kajpak tam, kjer se kon-
ča zadnji prispevek. In ki ni zadnji po volji pisca, temveč po
neki drugi, saj je ostal neobjavljen. Od 9. oktobra 1989 do
23. oktobra 1992 so pretekla tri leta, a neobjavljeni zapis je,
kot je razbrati, podlegel cenzuri. Ker je kritičen do oddaje,
v kateri se pojavlja, torej do Studia City. Oziroma njegove-
ga poplitvenega programa: »Če naj le uporabim nekaj tiste-
ga, kar sem si pripravil za prispevek, ki ga sicer niste videlï,
potem lahko, skupaj z Dairy Queen, rečemo, da je program
Studia City, kot ga lahko gledamo danes, neponovljivo dru-
gačen: tako drugačen je namreč od profesionalne televizije,
da si človek zaželi, da se nikoli več ne bi ponovil. Razlika je


   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26