Page 64 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 64
Slika 5.8: Pričakovanja učencev glede njihove lastne prihodnosti
Vir: Losito et al., 2018: 46.
Edina trditev, kjer naši učenci niso odstopali od evropskega povprečja, je tr-
ditev, da bodo verjetno ali zelo verjetno zaslužili dovolj denarja, da si bo-
do lahko ustvarili svojo družino (tako meni približno 95 % naših učencev). V
dveh primerih trditev učenci iz treh držav izraziteje odstopajo od svojih vr-
stnikov (če pogledamo evropsko povprečje): prvič gre za oceno njihovega
finančnega položaja v primerjavi s položajem njihovih staršev. Več kot 10 %
pod evropskim povprečjem ICCS 2016 so pri tem vprašanju učenci iz Belgi-
je (flamskega dela) in Švedske, kar pomeni, da izrazito manjši delež učencev
meni, da bo njihov finančni položaj boljši. Druga trditev se navezuje na oce-
no učencev glede priložnosti potovanja v tujino v njihovem prostem času: v
tem primeru izstopajo učenci iz Hrvaške, in sicer z več kot 10 % pod evrop-
skim povprečjem.

kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69