Page 59 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 59
59
Slika 5.5: Stališča učencev do Evropske unije
Vir: Losito et al., 2018: 42.
nekoliko manj se jih ni strinjalo, da EU skrbi za okolje, okoli 13 % učencev se ni
strinjalo, da je EU koristna za gospodarstvo posameznih držav, in okoli 10 %, da
je EU dobra, ker imajo države skupen nabor pravil in zakonov.
Na sliki 5.5 vidimo deleže učencev v posameznih državah (izobraževalnih
sistemih), ki so se strinjali ali zelo strinjali s trditvami, katerih rezultate (za Slo-
venijo) smo predstavili tudi v tabeli 5.3, a smo se pri opisih osredotočili na de-
leže učencev, ki se s trditvami niso strinjali. Zraven tega ta slika pokaže tudi
povprečne vrednosti lestvice stališč učencev do EU. Iz slike 5.5 vidimo nekaj
odstopanj Slovenije od evropskega povprečja ICCS 2016. Tako se na primer
manjši delež naših učencev strinja ali zelo strinja s trditvijo, da EU zagotavlja
spoštovanje človekovih pravic povsod po Evropi, in sicer se okoli 84 % naših
učencev strinja ali zelo strinja s tem, medtem ko je evropsko povprečje ICCS
2016 okoli 88 % učencev. Izstopa pa Slovenija najbolj pri trditvi o tem, da je
Evropa zaradi EU varen kraj za življenje. S to trditvijo se strinja najmanj učen-
cev od vseh sodelujočih evropskih držav, in sicer okoli 71 %, evropsko povpre-
percepcija učencev o evropi (in eu) ter njeni prihodnosti
Slika 5.5: Stališča učencev do Evropske unije
Vir: Losito et al., 2018: 42.
nekoliko manj se jih ni strinjalo, da EU skrbi za okolje, okoli 13 % učencev se ni
strinjalo, da je EU koristna za gospodarstvo posameznih držav, in okoli 10 %, da
je EU dobra, ker imajo države skupen nabor pravil in zakonov.
Na sliki 5.5 vidimo deleže učencev v posameznih državah (izobraževalnih
sistemih), ki so se strinjali ali zelo strinjali s trditvami, katerih rezultate (za Slo-
venijo) smo predstavili tudi v tabeli 5.3, a smo se pri opisih osredotočili na de-
leže učencev, ki se s trditvami niso strinjali. Zraven tega ta slika pokaže tudi
povprečne vrednosti lestvice stališč učencev do EU. Iz slike 5.5 vidimo nekaj
odstopanj Slovenije od evropskega povprečja ICCS 2016. Tako se na primer
manjši delež naših učencev strinja ali zelo strinja s trditvijo, da EU zagotavlja
spoštovanje človekovih pravic povsod po Evropi, in sicer se okoli 84 % naših
učencev strinja ali zelo strinja s tem, medtem ko je evropsko povprečje ICCS
2016 okoli 88 % učencev. Izstopa pa Slovenija najbolj pri trditvi o tem, da je
Evropa zaradi EU varen kraj za življenje. S to trditvijo se strinja najmanj učen-
cev od vseh sodelujočih evropskih držav, in sicer okoli 71 %, evropsko povpre-
percepcija učencev o evropi (in eu) ter njeni prihodnosti