Page 69 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 69
ela 6.1: Priložnosti učenja o Evropi v šoli – stališča učencev v Sloveniji
Koliko priložnosti si imel/-a v šoli, da bi se poučil/-a o naslednjih vprašanjih ali temah?
V veliki meri Do neke mere Le malo Sploh ne
Politični in gosp- 15,59 (0,82) 58,8 (1,12) 20,88 (0,97) 4,73 (0,49)
odarski sistemi
drugih evropskih
držav.
Zgodovina 31,07 (1,12) 46,96 (1,02) 18,13 (0,88) 3,85 (0,39)
Evrope.
Politič- 11,27 (0,64) 54,07 (1,11) 28,71 (1,12) 5,94 (0,56)
na in družbe-
na vprašanja v
drugih evropskih
državah.
Politična in gosp- 16,22 (0,81) 55,11 (0,96) 22,65 (0,94) 6,02 (0,45)
odarska inte-
gracija med 69
evropskimi drža-
vami (npr. Evrop-
ska unija).
Vir: Nacionalna baza ICCS 2016 – Evropski regionalni modul. Opomba:
standardne napake so navedene v oklepajih.
družbenih vprašanjih v drugih evropskih državah ter o politični in gospodarski
integraciji med evropskimi državami. Okoli 29 in okoli 23 % učencev pa je od-
govorilo, da so imeli v šoli le malo priložnosti učiti se o političnih in družbenih
vprašanjih v drugih evropskih državah ter o politični in gospodarski integraci-
ji med evropskimi državami. Manjša deleža učencev, in sicer po okoli 11 in oko-
li 16 %, pa sta poročala, da so imeli v šoli veliko priložnosti učiti se o teh dveh
vsebinskih sklopih.
Da bi lažje ocenili pogostost priložnosti učenja o Evropi v šoli, je nujno pog-
ledati mednarodno primerjavo (med sodelujočimi evropskimi sistemi).To prika-
zujemo na sliki 6.1. Rezultati so prikazani tako za posamezne vsebinske sklope
kakor glede na izračunano lestvico, pri čemer so v rezultat zajeti le odgovori
učencev iz dveh kategorij, to je »v veliki meri« ali »do neke mere«; gre torej za
kategoriji, ki pač izražata oceno učencev o možnostih učenja teh tematik v šoli.4
Slika 6.1 kaže mednarodno primerjavo priložnosti učenja o Evropi, kakor so
ocenili učenci. Pri treh trditvah so naši učenci nad evropskim povprečjem ICCS
4 Vsekakor so v tem delu zanimivi tudi odgovori naših učiteljev in učiteljev iz drugih izobraževalnih
sistemov o tem, kako gotovi se počutijo pri poučevanju določenih tematik in ali so se udeležili ka-
kšnega usposabljanja, vezanega na temo EU. Naši učitelji so pri slednjem nad evropskim povpreč-
jem ICCS 2016: okoli 59 % jih je poročalo, da so se takšnega usposabljanja udeležili tekom pridobi-
vanja kvalifikacij za učitelja in/ali tekom svojega nadaljnjega usposabljanja. Prav tako je približno
17 % naših učiteljev poročalo, da se počutijo zelo suvereni pri poučevanju teme EU. Več o tem glej v
Klemenčič et al., 2019.
priložnosti učencev glede učenja o evropi v šoli
Koliko priložnosti si imel/-a v šoli, da bi se poučil/-a o naslednjih vprašanjih ali temah?
V veliki meri Do neke mere Le malo Sploh ne
Politični in gosp- 15,59 (0,82) 58,8 (1,12) 20,88 (0,97) 4,73 (0,49)
odarski sistemi
drugih evropskih
držav.
Zgodovina 31,07 (1,12) 46,96 (1,02) 18,13 (0,88) 3,85 (0,39)
Evrope.
Politič- 11,27 (0,64) 54,07 (1,11) 28,71 (1,12) 5,94 (0,56)
na in družbe-
na vprašanja v
drugih evropskih
državah.
Politična in gosp- 16,22 (0,81) 55,11 (0,96) 22,65 (0,94) 6,02 (0,45)
odarska inte-
gracija med 69
evropskimi drža-
vami (npr. Evrop-
ska unija).
Vir: Nacionalna baza ICCS 2016 – Evropski regionalni modul. Opomba:
standardne napake so navedene v oklepajih.
družbenih vprašanjih v drugih evropskih državah ter o politični in gospodarski
integraciji med evropskimi državami. Okoli 29 in okoli 23 % učencev pa je od-
govorilo, da so imeli v šoli le malo priložnosti učiti se o političnih in družbenih
vprašanjih v drugih evropskih državah ter o politični in gospodarski integraci-
ji med evropskimi državami. Manjša deleža učencev, in sicer po okoli 11 in oko-
li 16 %, pa sta poročala, da so imeli v šoli veliko priložnosti učiti se o teh dveh
vsebinskih sklopih.
Da bi lažje ocenili pogostost priložnosti učenja o Evropi v šoli, je nujno pog-
ledati mednarodno primerjavo (med sodelujočimi evropskimi sistemi).To prika-
zujemo na sliki 6.1. Rezultati so prikazani tako za posamezne vsebinske sklope
kakor glede na izračunano lestvico, pri čemer so v rezultat zajeti le odgovori
učencev iz dveh kategorij, to je »v veliki meri« ali »do neke mere«; gre torej za
kategoriji, ki pač izražata oceno učencev o možnostih učenja teh tematik v šoli.4
Slika 6.1 kaže mednarodno primerjavo priložnosti učenja o Evropi, kakor so
ocenili učenci. Pri treh trditvah so naši učenci nad evropskim povprečjem ICCS
4 Vsekakor so v tem delu zanimivi tudi odgovori naših učiteljev in učiteljev iz drugih izobraževalnih
sistemov o tem, kako gotovi se počutijo pri poučevanju določenih tematik in ali so se udeležili ka-
kšnega usposabljanja, vezanega na temo EU. Naši učitelji so pri slednjem nad evropskim povpreč-
jem ICCS 2016: okoli 59 % jih je poročalo, da so se takšnega usposabljanja udeležili tekom pridobi-
vanja kvalifikacij za učitelja in/ali tekom svojega nadaljnjega usposabljanja. Prav tako je približno
17 % naših učiteljev poročalo, da se počutijo zelo suvereni pri poučevanju teme EU. Več o tem glej v
Klemenčič et al., 2019.
priložnosti učencev glede učenja o evropi v šoli