Page 54 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 54
Slika 5.3: Pozitivna pričakovanja učencev glede prihodnosti Evrope
Vir: Losito et al., 2018: 39.
čje je 47 %), da se bo demokracija v Evropi okrepila (da se bo to verjetno ali
zelo verjetno zgodilo v prihodnosti Evrope, meni približno 74 % naših učen-
cev, evropsko povprečje pa je okoli 78 % učencev). Skratka, pri vseh trditvah o
pozitivnih scenarijih v prihodnosti Evrope so naši učenci pod evropskim pov-
prečjem ICCS 2016 (ta razlika je statistično značilna). Zato ni nenavadno, da
so naši učenci pri lestvici stališč o pozitivnih pričakovanjih glede Evrope v pri-
hodnje pod evropskim povprečjem; lestvica je namreč oblikovana na podla-
gi prej navedenih štirih trditev. Če pogledamo primerjavo med državami, vi-
dimo, da so učenci iz Danske, Finske, Italije, Malte, Nizozemske in Švedske pri
obravnavni lestvici nad mednarodnim povprečjem, kar pomeni, da več njiho-
vih učencev, kakor je to značilno za evropsko povprečje ICCS 2016, meni, da
se bodo pozitivni scenariji o prihodnosti Evrope zgodili verjetno ali zelo ver-
kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji
Vir: Losito et al., 2018: 39.
čje je 47 %), da se bo demokracija v Evropi okrepila (da se bo to verjetno ali
zelo verjetno zgodilo v prihodnosti Evrope, meni približno 74 % naših učen-
cev, evropsko povprečje pa je okoli 78 % učencev). Skratka, pri vseh trditvah o
pozitivnih scenarijih v prihodnosti Evrope so naši učenci pod evropskim pov-
prečjem ICCS 2016 (ta razlika je statistično značilna). Zato ni nenavadno, da
so naši učenci pri lestvici stališč o pozitivnih pričakovanjih glede Evrope v pri-
hodnje pod evropskim povprečjem; lestvica je namreč oblikovana na podla-
gi prej navedenih štirih trditev. Če pogledamo primerjavo med državami, vi-
dimo, da so učenci iz Danske, Finske, Italije, Malte, Nizozemske in Švedske pri
obravnavni lestvici nad mednarodnim povprečjem, kar pomeni, da več njiho-
vih učencev, kakor je to značilno za evropsko povprečje ICCS 2016, meni, da
se bodo pozitivni scenariji o prihodnosti Evrope zgodili verjetno ali zelo ver-
kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji