Page 25 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 25
ela 3.1: Podrobnejši rezultati percepcije učencev o njihovi evropski
identiteti – Slovenija
Koliko se strinjaš oziroma se ne strinjaš z naslednjimi trditvami?
Zelo se Strinjam se Ne strinjam se Nikakor se ne
strinjam strinjam
Sebe imam za 70,77 (0,99) 27,69 (1,04) 0,99 (0,20) 0,55 (0,17)
Evropejca/-ko.
Ponosen/-na sem, da 54,14 (1,17) 40,99 (1,11) 3,99 (0,41) 0,88 (0,23)
živim v Evropi.
Počutim se kot del 40,2 (1,04) 48,11 (1,09) 10,03 (0,65) 1,66 (0,29)
Evrope.
Sebe imam najprej za 33,98 (0,92) 48,92 (0,93) 14,29 (0,74) 2,81 (0,37)
državljana/-ko Evrope,
potem pa za državl-
jana/-ko sveta.
Počutim se kot del Ev- 30,96 (0,88) 51,75 (1,01) 15,27 (0,8) 2,03 (0,32)
ropske unije.
Ponosen/-na sem, da 41,84 (1,14) 49,69 (1,12) 6,37 (0,62) 2,09 (0,34) 25
je moja država članica
Evropske unije.
Vir: Nacionalna baza ICCS 2016 – Evropski regionalni modul.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
pomeni, da se je več naših učencev strinjalo in zelo strinjalo s trditvijo, da se
najprej čutijo državljani Evrope, nato državljani sveta, kakor je to značilno za
evropsko povprečje sodelujočih izobraževalnih sistemov v ICCS 2016. Tudi pri
počutju učencev kot dela EU13 imamo nekaj izstopajočih vrednosti (10 % nad/
pod evropskim ICCS 2016-povprečjem). V primeru Nizozemske in Latvije več
kot 10 % pod evropskim povprečjem ICCS 2016, v primeru Italije pa več kot 10
% učencev nad evropskim povprečjem ICCS 2016 čuti, da so del EU. Tudi v pri-
meru Slovenije vidimo, da se več naših učencev čuti del EU, kakor to velja za
evropsko povprečje ICCS 2016. Če primerjamo Slovenijo z evropskim povpreč-
jem ICCS 2016 pri vseh posameznih trditvah, vidimo, da pri eni trditvi ne odsto-
pamo od omenjenega povprečja: gre za trditev, da se učenci počutijo kot del
Evrope. Pri preostalih petih trditvah so naši učenci nad evropskim povpreč-
jem ICCS 2016, kar pomeni, da se več naših učencev s podanimi trditvami bo-
disi strinja bodisi zelo strinja, kakor je to značilno za evropsko povprečje ICCS
2016. Gre za naslednje postavke: dojemanje sebe kot Evropejca; ponos, da ži-
vijo v Evropi; ponos, da je Slovenija članica EU; dojemanje sebe kot najprej dr-
žavljana Evrope, nato državljana sveta; počutje učencev kot del EU. In kaj kaže-
jo rezultati za evropsko raven sodelujočih izobraževalnih sistemov? Okoli 95 %
13 V tem primeru nismo spraševali več za Evropo, temveč za EU.
percepcija osmošolcev o biti evropejci
identiteti – Slovenija
Koliko se strinjaš oziroma se ne strinjaš z naslednjimi trditvami?
Zelo se Strinjam se Ne strinjam se Nikakor se ne
strinjam strinjam
Sebe imam za 70,77 (0,99) 27,69 (1,04) 0,99 (0,20) 0,55 (0,17)
Evropejca/-ko.
Ponosen/-na sem, da 54,14 (1,17) 40,99 (1,11) 3,99 (0,41) 0,88 (0,23)
živim v Evropi.
Počutim se kot del 40,2 (1,04) 48,11 (1,09) 10,03 (0,65) 1,66 (0,29)
Evrope.
Sebe imam najprej za 33,98 (0,92) 48,92 (0,93) 14,29 (0,74) 2,81 (0,37)
državljana/-ko Evrope,
potem pa za državl-
jana/-ko sveta.
Počutim se kot del Ev- 30,96 (0,88) 51,75 (1,01) 15,27 (0,8) 2,03 (0,32)
ropske unije.
Ponosen/-na sem, da 41,84 (1,14) 49,69 (1,12) 6,37 (0,62) 2,09 (0,34) 25
je moja država članica
Evropske unije.
Vir: Nacionalna baza ICCS 2016 – Evropski regionalni modul.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
pomeni, da se je več naših učencev strinjalo in zelo strinjalo s trditvijo, da se
najprej čutijo državljani Evrope, nato državljani sveta, kakor je to značilno za
evropsko povprečje sodelujočih izobraževalnih sistemov v ICCS 2016. Tudi pri
počutju učencev kot dela EU13 imamo nekaj izstopajočih vrednosti (10 % nad/
pod evropskim ICCS 2016-povprečjem). V primeru Nizozemske in Latvije več
kot 10 % pod evropskim povprečjem ICCS 2016, v primeru Italije pa več kot 10
% učencev nad evropskim povprečjem ICCS 2016 čuti, da so del EU. Tudi v pri-
meru Slovenije vidimo, da se več naših učencev čuti del EU, kakor to velja za
evropsko povprečje ICCS 2016. Če primerjamo Slovenijo z evropskim povpreč-
jem ICCS 2016 pri vseh posameznih trditvah, vidimo, da pri eni trditvi ne odsto-
pamo od omenjenega povprečja: gre za trditev, da se učenci počutijo kot del
Evrope. Pri preostalih petih trditvah so naši učenci nad evropskim povpreč-
jem ICCS 2016, kar pomeni, da se več naših učencev s podanimi trditvami bo-
disi strinja bodisi zelo strinja, kakor je to značilno za evropsko povprečje ICCS
2016. Gre za naslednje postavke: dojemanje sebe kot Evropejca; ponos, da ži-
vijo v Evropi; ponos, da je Slovenija članica EU; dojemanje sebe kot najprej dr-
žavljana Evrope, nato državljana sveta; počutje učencev kot del EU. In kaj kaže-
jo rezultati za evropsko raven sodelujočih izobraževalnih sistemov? Okoli 95 %
13 V tem primeru nismo spraševali več za Evropo, temveč za EU.
percepcija osmošolcev o biti evropejci