Page 251 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 5-6: Znanje, motivacija in pogoji učenja v luči mednarodnih primerjav TIMSS in PISA, ur. Barbara Japelj Pavešić in Klaudija Šterman Ivančič
P. 251
Povzetki

Eva Klemenčič

Akademsko znanje in TIMSS: ali slovenska šolska politika
vidi dovolj daleč?

V članku se ukvarjam z akademskim znanjem, ki je v središču Mednarodne
raziskave trendov znanja matematike in naravoslovja (IEA TIMSS), v kat-
eri je, do zajema podatkov leta 2015, sodelovala tudi Slovenija. Pomembno
se mi zdi govoriti tako o akademskem znanju, kakor raziskavi TIMSS, in
oboje povezati. V zadnjem času se namreč zdi, da slovenska šolska politika
opušča fokus raziskovanja neodvisnega merjenja akademskega znanja v os-
novni šoli, predvsem na področjih, ki jih označujemo kot STEM področ-
ja. Da je teoretično znanje, ki je v veliki meri organizirano kot akademsko
disciplinarno znanje, pomembno, izhaja tudi iz teoretičnih pozicij social-
nega realizma. Slednji utemeljuje, da je treba v središče kurikula postavi-
ti akademsko oziroma teoretično znanje. V članku skušam tudi pokaza-
ti, da akademsko znanje ni nujno le teoretično znanje. Podobno velja za
znanje, ki ga zajema raziskava TIMSS, preverja tako deklarativno, kakor
proceduralno znanje – skratka, akademsko znanje. O akademskem znan-
ju, ki ga v vsakodnevnem diskurzu hitro zamenjamo z akademijo (danes),
se pravi univerzitetno ravnjo izobraževanja, pa je to le omejeno razume-
vanje teoretizacije akademskega znanja, govorim tudi preko paradigme
akademske ideologije. Slednje navežem na znanje. Omenjena ideologija se
osredotoča na prepričanje, da se je tekom zgodovine akumuliralo pomem-
bno znanje, ki je sedaj organizirano znotraj akademskih disciplin, ki jih
najdemo na univerzah. Cilj edukacije je, da pomaga otrokom naučiti se to

249
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256