Page 211 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 211
Recenzija
Kozina, A. (2016) Anksioznost in agresivnost. Dejavniki, trendi in
smernice za zmanjševanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Anksioznost in agresivnost sta zaradi številnih negativnih učinkov na po
sameznika, šolo in družbo v središču strokovnih in znanstvenih razprav.
Ana Kozina želi najti učinkovito in našemu okolju prilagojeno prepreče
vanje in zmanjševanje težav, ki nastajajo zaradi agresivnega izražanja ank
sioznosti. Načini zmanjševanja so toliko pomembnejši, kolikor bolj se po
jav v naši družbi in šoli širi. Bralec izve, kakšne so teoretske razlage in
empirični opisi teh tendenc. Teoretični deli so prepleteni z empiričnimi
deli, ki teoretična izhodišča postavljajo v slovenski prostor ter skupaj omo
gočajo celostno obravnavo anksioznosti in agresivnosti.
Knjiga ima štiri poglavja. Po 1) uvodni predstavitvi obeh pojmov sle
dijo 2) analiza pojasnjevalnih dejavnikov anksioznosti in agresivnosti na
ravni posameznika in na ravni šole, 3) analiza razvojnih trendov anksioz
nosti in agresivnosti ter v zaključku 4) načini zmanjševanja anksiozno
sti in agresivnosti z modelom njune kompleksne povezanosti. Omenjena
knjiga ima tabele, literaturo in vire ter stvarno kazalo.
Na osnovi predpostavke, da lahko na podlagi povečane anksiozno
sti sklepamo na povečano agresivnost, je avtorica oblikovala delovno hi
potezo, da lahko z zmanjševanjem anksioznosti zmanjšamo tudi agresiv
nost. Obstoječe raziskave namreč kažejo, da so dosedanji uporabni načini
zmanjševanja agresivnosti tako v tujini kot tudi v slovenskem prostoru ve
činoma neuspešni. Morda je razlog za to dejstvo v želji po spreminjanju
agresivnega vedenja, ne da bi spoznali motive zanj. Pokazalo se je, da je
bolj učinkovito, če se fokusiramo na kognitivno-vedenjske pristope. Avto
209
Kozina, A. (2016) Anksioznost in agresivnost. Dejavniki, trendi in
smernice za zmanjševanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Anksioznost in agresivnost sta zaradi številnih negativnih učinkov na po
sameznika, šolo in družbo v središču strokovnih in znanstvenih razprav.
Ana Kozina želi najti učinkovito in našemu okolju prilagojeno prepreče
vanje in zmanjševanje težav, ki nastajajo zaradi agresivnega izražanja ank
sioznosti. Načini zmanjševanja so toliko pomembnejši, kolikor bolj se po
jav v naši družbi in šoli širi. Bralec izve, kakšne so teoretske razlage in
empirični opisi teh tendenc. Teoretični deli so prepleteni z empiričnimi
deli, ki teoretična izhodišča postavljajo v slovenski prostor ter skupaj omo
gočajo celostno obravnavo anksioznosti in agresivnosti.
Knjiga ima štiri poglavja. Po 1) uvodni predstavitvi obeh pojmov sle
dijo 2) analiza pojasnjevalnih dejavnikov anksioznosti in agresivnosti na
ravni posameznika in na ravni šole, 3) analiza razvojnih trendov anksioz
nosti in agresivnosti ter v zaključku 4) načini zmanjševanja anksiozno
sti in agresivnosti z modelom njune kompleksne povezanosti. Omenjena
knjiga ima tabele, literaturo in vire ter stvarno kazalo.
Na osnovi predpostavke, da lahko na podlagi povečane anksiozno
sti sklepamo na povečano agresivnost, je avtorica oblikovala delovno hi
potezo, da lahko z zmanjševanjem anksioznosti zmanjšamo tudi agresiv
nost. Obstoječe raziskave namreč kažejo, da so dosedanji uporabni načini
zmanjševanja agresivnosti tako v tujini kot tudi v slovenskem prostoru ve
činoma neuspešni. Morda je razlog za to dejstvo v želji po spreminjanju
agresivnega vedenja, ne da bi spoznali motive zanj. Pokazalo se je, da je
bolj učinkovito, če se fokusiramo na kognitivno-vedenjske pristope. Avto
209