Page 211 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 5-6: Pravičnost, neoliberalizem in izobraževanje, ur. Urška Štremfel
P. 211
Recenzija

Kozina, A. (2016) Anksioznost in agresivnost. Dejavniki, trendi in
smernice za zmanjševanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
Anksioznost in agresivnost sta zaradi številnih negativnih učinkov na po­
sameznika, šolo in družbo v središču strokovnih in znanstvenih razprav.
Ana Kozina želi najti učinkovito in našemu okolju prilagojeno prepreče­
vanje in zmanjševanje težav, ki nastajajo zaradi agresivnega izražanja ank­
sioznosti. Načini zmanjševanja so toliko pomembnejši, kolikor bolj se po­
jav v naši družbi in šoli širi. Bralec izve, kakšne so teoretske razlage in
empirični opisi teh tendenc. Teoretični deli so prepleteni z empiričnimi
deli, ki teoretična izhodišča postavljajo v slovenski prostor ter skupaj omo­
gočajo celostno obravnavo anksioznosti in agresivnosti.

Knjiga ima štiri poglavja. Po 1) uvodni predstavitvi obeh pojmov sle­
dijo 2) analiza pojasnjevalnih dejavnikov anksioznosti in agresivnosti na
ravni posameznika in na ravni šole, 3) analiza razvojnih trendov anksioz­
nosti in agresivnosti ter v zaključku 4) načini zmanjševanja anksiozno­
sti in agresivnosti z modelom njune kompleksne povezanosti. Omenjena
knjiga ima tabele, literaturo in vire ter stvarno kazalo.

Na osnovi predpostavke, da lahko na podlagi povečane anksiozno­
sti sklepamo na povečano agresivnost, je avtorica oblikovala delovno hi­
potezo, da lahko z zmanjševanjem anksioznosti zmanjšamo tudi agresiv­
nost. Obstoječe raziskave namreč kažejo, da so dosedanji uporabni načini
zmanjševanja agresivnosti tako v tujini kot tudi v slovenskem prostoru ve­
činoma neuspešni. Morda je razlog za to dejstvo v želji po spreminjanju
agresivnega vedenja, ne da bi spoznali motive zanj. Pokazalo se je, da je
bolj učinkovito, če se fokusiramo na kognitivno-vedenjske pristope. Avto­

209
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216