Page 249 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 249
povzetki ■ abstracts
conceptual background of existing interventions, together with their
methodological and organisational aspects. We also explore whether and
how the evaluation of existing programmes has been conducted, the most
important results and the aspects of implementation which are key to fos-
tering the development of SEI competencies in educational contexts.
This article presents an overview of relevant aspects worth acknowledg-
ing while developing and implementing SEI programmes, and which
might prove especially useful when programmes are conceptualised with-
in the overall SEI (instead of the more often used SEL) learning frame-
work. Given the importance of SEI competencies for the overall well-be-
ing of students (and hence their parents and school staff), we encourage
researchers and practitioners to build upon these insights while develop-
ing and implementing comprehensive SEI programmes.
Keywords: social and emotional competencies, intercultural competen-
cies, intervention programme, education
Andraž Teršek
JAVNE UNIVERZE V POSTSOCIALISTIČNIH DRŽAVAH
BI PO PANDEMIJI 2020 UTEGNILE POSTATI NEAKADEMSKE
Trdni in preverljivi znaki kažejo na več razlogov za upravičeno zaskr-
bljenost in kritiko poti, ki so jo v zadnjih dveh desetletjih ubrale javne
univerze v evropskih postsocialističnih državah. Neizpolnitev njihove
družbene vloge in funkcije kot varuhov znanja, mnenja, kritičnega mi-
šljenja in odprtosti je vzrok za resno zaskrbljenost. Univerze so sprejele
agresivno logiko trga. Namesto da bi se uprle zgolj birokratskim in suro-
vim upravnim pogojem in merilom, ki jih je naložila država, so se uni-
verze v celoti in nekritično podredile diktatom oblasti in odborov pod
nadzorom države. Predstavniki akademije so postali pasivni in apatič-
ni sužnji robotskega tehnokratskega razčlovečenja. Zaradi teh pojavov
univerze niso bistveno skrbele za izobraževanje kritičnih državljanov,
moralnih osebnosti in pogumnih civilnih intelektualcev, opremljenih z
verodostojnim in kakovostnim znanjem in samopodobo, skupaj z ustre-
znim etičnim samorazumevanjem njihove sistemske in družbene vloge.
Akademiki so izgubili samozavedanje o svoji najpomembnejši javni vlo-
gi – ohranjanju in napredovanju pristne demokracije in legitimnosti po-
litičnega sistema. Zdi se, da so te univerze postale skoraj ali skoraj nea-
kademske. In končno bi lahko postale popolnoma neakademske ravno
zaradi pandemije leta 2020.
Ključne besede: univerze, znanje (kot vrednota), izobraževanje, etika,
demokracija
247
conceptual background of existing interventions, together with their
methodological and organisational aspects. We also explore whether and
how the evaluation of existing programmes has been conducted, the most
important results and the aspects of implementation which are key to fos-
tering the development of SEI competencies in educational contexts.
This article presents an overview of relevant aspects worth acknowledg-
ing while developing and implementing SEI programmes, and which
might prove especially useful when programmes are conceptualised with-
in the overall SEI (instead of the more often used SEL) learning frame-
work. Given the importance of SEI competencies for the overall well-be-
ing of students (and hence their parents and school staff), we encourage
researchers and practitioners to build upon these insights while develop-
ing and implementing comprehensive SEI programmes.
Keywords: social and emotional competencies, intercultural competen-
cies, intervention programme, education
Andraž Teršek
JAVNE UNIVERZE V POSTSOCIALISTIČNIH DRŽAVAH
BI PO PANDEMIJI 2020 UTEGNILE POSTATI NEAKADEMSKE
Trdni in preverljivi znaki kažejo na več razlogov za upravičeno zaskr-
bljenost in kritiko poti, ki so jo v zadnjih dveh desetletjih ubrale javne
univerze v evropskih postsocialističnih državah. Neizpolnitev njihove
družbene vloge in funkcije kot varuhov znanja, mnenja, kritičnega mi-
šljenja in odprtosti je vzrok za resno zaskrbljenost. Univerze so sprejele
agresivno logiko trga. Namesto da bi se uprle zgolj birokratskim in suro-
vim upravnim pogojem in merilom, ki jih je naložila država, so se uni-
verze v celoti in nekritično podredile diktatom oblasti in odborov pod
nadzorom države. Predstavniki akademije so postali pasivni in apatič-
ni sužnji robotskega tehnokratskega razčlovečenja. Zaradi teh pojavov
univerze niso bistveno skrbele za izobraževanje kritičnih državljanov,
moralnih osebnosti in pogumnih civilnih intelektualcev, opremljenih z
verodostojnim in kakovostnim znanjem in samopodobo, skupaj z ustre-
znim etičnim samorazumevanjem njihove sistemske in družbene vloge.
Akademiki so izgubili samozavedanje o svoji najpomembnejši javni vlo-
gi – ohranjanju in napredovanju pristne demokracije in legitimnosti po-
litičnega sistema. Zdi se, da so te univerze postale skoraj ali skoraj nea-
kademske. In končno bi lahko postale popolnoma neakademske ravno
zaradi pandemije leta 2020.
Ključne besede: univerze, znanje (kot vrednota), izobraževanje, etika,
demokracija
247