Page 235 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 235
Raziskovanje med politiko in znanostjo
v zadnjih štirih desetletjih: poročilo z okrogle mize
ob izteku raziskovalne poti prof. dr. Darka Štrajna

Urška Štremfel

Ob formalnem izteku raziskovalne poti posebno pozornost name-
njamo cenjenemu kolegu prof. dr. Darku Štrajnu, dolgoletnemu
glavnemu in odgovornemu uredniku Šolskega polja. Njegovo bo-
gato raziskovalno pot je ob prejemu priznanja za življenjsko delo na po-
dročju raziskovanja vzgoje in izobraževanja za leto 2018 Komisija za pode-
litev priznanj Pedagoškega inštituta in Slovenskega društva raziskovalcev
na področju edukacije (SLODRE) strnila tako (Pedagoški inštitut, 2018).

Predstavitev raziskovalnega dela prof. dr. Darka Štrajna

Dr. Darko Štrajn je s svojim delom na Pedagoškem inštitutu in širše po-
membno zaznamoval polje vzgoje in izobraževanja v Sloveniji. Leta 1986
je postal direktor Pedagoškega inštituta, kjer je kot direktor deloval do
leta 1993, za tem pa je na inštitutu postal raziskovalec. V času, ko je bil
direktor, se je Slovenija začela dogovarjati in tudi vstopila v mrežo med-
narodnih primerjalnih raziskav Mednarodne organizacije za raziskovanje
učinkov v izobraževanju (IEA), ki so pomembno vplivale na oblikovanje
smernic reforme šolstva v devetdesetih letih. S tem je Pedagoški inštitut,
ki v asociaciji zastopa Slovenijo, pod vodstvom dr. Darka Štrajna postal
polnopravni član organizacije IEA, ki združuje preko 60 držav. Pedagoški
inštitut še vedno tesno sodeluje z omenjeno mednarodno organizacijo in
se vključuje v mednarodne primerjalne raziskave znanja ter s tem skrbi za
neodvisno zunanjo evalvacijo dela osnovnošolskega in srednješolskega sis-
tema v Sloveniji.

Leta 1993 je dr. Darko Štrajn opustil funkcijo direktorja in se posve-
til raziskovalnemu delu. V svojih projektih na inštitutu se je osredotočal

https://doi.org/10.32320/1581-6044.31(3-4)233-238 233
Poročilo ■ Report
   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240