Page 187 - Šolsko polje, XXXI, 2020, 3-4: Convention on the Rights of the Child: Educational Opportunities and Social Justice, eds. Zdenko Kodelja and Urška Štremfel
P. 187
rimerjava dveh interdisciplinarnih, na učenca
usmerjenih učnih pristopov za vpeljavo na področje

matematike

Andreja Drobnič Vidic, Fakulteta za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani

Vpeljava interdisciplinarnih, na učenca osredotočenih učnih pristopov
v slovenski izobraževalni sistem

Učenje matematike s preiskovanjem je na novo vpeljan pojem v slo-
venskem matematičnem izobraževanju. Kot učitelj matematike
sem želela natančno definicijo te inovacije. Je to nova metoda uče-
nja, učna oblika, način poučevanja ali druge vrste učni izziv? Na področju
izobraževanja v slovenskem jeziku težko najdemo učbenik ali knjigo, kjer
bi pridobili sodobno terminologijo pojmov s področja didaktike. Ob pre-
gledu tiskanih knjig in spletnih virov se zdi, da vlada na tem področju ve-
lika zmeda.

V nasprotju z enotno delitvijo učnih oblik v literaturi na frontal-
no, individualno, skupinsko učno obliko in delo v paru ali tandem (npr.
Blažič et al., 2003; Tomić, 1999) sta delitev in imenovanje učnih pristopov,
strategij, konceptov, inovacij pri pouku oziroma prijemov pri poučevanju
zelo različna. Imena so odvisna od tega, ali obravnavamo poučevanje ozi-
roma učenje pri pouku z metodološkega vidika, z vidika razvojne teorije, z
vidika uporabe pri določenem predmetu ali kako drugače.

Pri predmetu Didaktične strategije na Filozofski fakulteti v
Ljubljani, katerega vsebina je dostopna na spletu (Filozofska fakulte-
ta Univerze v Ljubljani, 2020), izpostavljajo tri pristope sodobnega pou-
ka: problemski pouk, sodelovalno učenje in projektno učno delo. V knjigi
Didaktični modeli nemških didaktikov, prevedeni v slovenski jezik, na-
mesto pristopov pouka ločujejo več konceptov pouka. Avtorji visokošolske-
ga učbenika Didaktika ločujejo več strategij pouka in omenjajo nejasnosti

https://doi.org/10.32320/1581-6044.31(3-4)185-221 185
Izvirni znanstveni članek ◆ Original scientific article
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192