Page 158 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 158
šolsko polje, letnik xxix, številka 3–4
(2011) pravijo, da imajo starši pomembno vlogo pri zmanjševanju dejavni
kov tveganja za uporabo alkohola. Nadalje so Kpozehouen in drugi (2015)
s študijo med mladostniki, starimi med 10 in 19 let, prišli do ugotovitev,
da je slabša vključenost staršev v šolanje otrok pomemben dejavnik tve
ganja za mladostnikovo uporabo cigaret in marihuane. Nižja vključenost
staršev se je tudi v raziskavi, ki so jo izvedli Chen in drugi (2005), poka
zala kot skromna povezava z večjim tveganjem za poskus marihuane pri
mladostnikih.
Iz navedenega je mogoče povzeti, da je manj uporabe psihoaktiv
nih snovi pri mladostnikih, katerih starši so bolj vključeni v njihovo šola
nje. Povzeli smo številne tuje raziskave, ki govore o preventivnih učinkih
vključenosti staršev v šolanje otroka glede uporabe psihoaktivnih snovi.
V Sloveniji tovrstne raziskave nismo zasledili. Veliko raziskav v Sloveniji
sicer govori o razširjenosti uporabe psihoaktivnih snovi med mladostni
ki, ne pa o preventivnih učinkih. Prav to nas je spodbudilo k raziskova
nju vključenosti staršev v šolanje otroka kot enega izmed preventivnih
dejavnikov, saj je prav obdobje mladostništva, v katerega najpogosteje se
gajo začetki uporabe psihoaktivnih snovi, intenzivno vpeto v področje
izobraževanja.
Namen empirične raziskave
Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstaja povezanost med vključenost
jo staršev v šolanje mladostnika in mladostnikovo uporabo psihoaktivnih
snovi. Zastavili smo si naslednja temeljna raziskovalna vprašanja:
1) Kako mladostniki ocenjujejo stopnjo vključenosti staršev v njihovo
šolanje?
2) Kako pogosti so poskusi psihoaktivnih snovi med mladostniki?
3) Ali obstaja povezanost med vključenostjo staršev v šolanje otroka in
mladostnikovo uporabo različnih vrst psihoaktivnih snovi, starostjo
prvih poskusov psihoaktivnih snovi in pogostostjo uporabe psiho
aktivnih snovi?
V okviru zadnjega raziskovalnega vprašanja smo postavili sledeče
raziskovalne hipoteze:
H1: Predpostavljali smo, da obstaja povezanost med vključenostjo
staršev v šolanje otroka in številom vseh psihoaktivnih snovi, ki jih
je mladostnik poskusil, in sicer bodo mladostniki, katerih starši so
bolj vključeni v šolanje otroka, poročali o manjšem številu poskusov
različnih vrst psihoaktivnih snovi.
156
(2011) pravijo, da imajo starši pomembno vlogo pri zmanjševanju dejavni
kov tveganja za uporabo alkohola. Nadalje so Kpozehouen in drugi (2015)
s študijo med mladostniki, starimi med 10 in 19 let, prišli do ugotovitev,
da je slabša vključenost staršev v šolanje otrok pomemben dejavnik tve
ganja za mladostnikovo uporabo cigaret in marihuane. Nižja vključenost
staršev se je tudi v raziskavi, ki so jo izvedli Chen in drugi (2005), poka
zala kot skromna povezava z večjim tveganjem za poskus marihuane pri
mladostnikih.
Iz navedenega je mogoče povzeti, da je manj uporabe psihoaktiv
nih snovi pri mladostnikih, katerih starši so bolj vključeni v njihovo šola
nje. Povzeli smo številne tuje raziskave, ki govore o preventivnih učinkih
vključenosti staršev v šolanje otroka glede uporabe psihoaktivnih snovi.
V Sloveniji tovrstne raziskave nismo zasledili. Veliko raziskav v Sloveniji
sicer govori o razširjenosti uporabe psihoaktivnih snovi med mladostni
ki, ne pa o preventivnih učinkih. Prav to nas je spodbudilo k raziskova
nju vključenosti staršev v šolanje otroka kot enega izmed preventivnih
dejavnikov, saj je prav obdobje mladostništva, v katerega najpogosteje se
gajo začetki uporabe psihoaktivnih snovi, intenzivno vpeto v področje
izobraževanja.
Namen empirične raziskave
Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstaja povezanost med vključenost
jo staršev v šolanje mladostnika in mladostnikovo uporabo psihoaktivnih
snovi. Zastavili smo si naslednja temeljna raziskovalna vprašanja:
1) Kako mladostniki ocenjujejo stopnjo vključenosti staršev v njihovo
šolanje?
2) Kako pogosti so poskusi psihoaktivnih snovi med mladostniki?
3) Ali obstaja povezanost med vključenostjo staršev v šolanje otroka in
mladostnikovo uporabo različnih vrst psihoaktivnih snovi, starostjo
prvih poskusov psihoaktivnih snovi in pogostostjo uporabe psiho
aktivnih snovi?
V okviru zadnjega raziskovalnega vprašanja smo postavili sledeče
raziskovalne hipoteze:
H1: Predpostavljali smo, da obstaja povezanost med vključenostjo
staršev v šolanje otroka in številom vseh psihoaktivnih snovi, ki jih
je mladostnik poskusil, in sicer bodo mladostniki, katerih starši so
bolj vključeni v šolanje otroka, poročali o manjšem številu poskusov
različnih vrst psihoaktivnih snovi.
156