Page 158 - Šolsko polje, XXIX, 2018, št. 3-4: K paradigmam raziskovanja vzgoje in izobraževanja, ur. Valerija Vendramin
P. 158
šolsko polje, letnik xxix, številka 3–4

(2011) pravijo, da imajo starši pomembno vlogo pri zmanjševanju dejavni­
kov tveganja za uporabo alkohola. Nadalje so Kpozehouen in drugi (2015)
s študijo med mladostniki, starimi med 10 in 19 let, prišli do ugotovitev,
da je slabša vključenost staršev v šolanje otrok pomemben dejavnik tve­
ganja za mladostnikovo uporabo cigaret in marihuane. Nižja vključenost
staršev se je tudi v raziskavi, ki so jo izvedli Chen in drugi (2005), poka­
zala kot skromna povezava z večjim tveganjem za poskus marihuane pri
mladostnikih.

Iz navedenega je mogoče povzeti, da je manj uporabe psihoaktiv­
nih snovi pri mladostnikih, katerih starši so bolj vključeni v njihovo šola­
nje. Povzeli smo številne tuje raziskave, ki govore o preventivnih učinkih
vključenosti staršev v šolanje otroka glede uporabe psihoaktivnih snovi.
V Sloveniji tovrstne raziskave nismo zasledili. Veliko raziskav v Sloveniji
sicer govori o razširjenosti uporabe psihoaktivnih snovi med mladostni­
ki, ne pa o preventivnih učinkih. Prav to nas je spodbudilo k raziskova­
nju vključenosti staršev v šolanje otroka kot enega izmed preventivnih
dejavnikov, saj je prav obdobje mladostništva, v katerega najpogosteje se­
gajo začetki uporabe psihoaktivnih snovi, intenzivno vpeto v področje
izobraževanja.

Namen empirične raziskave

Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstaja povezanost med vključenost­
jo staršev v šolanje mladostnika in mladostnikovo uporabo psihoaktivnih
snovi. Zastavili smo si naslednja temeljna raziskovalna vprašanja:

1) Kako mladostniki ocenjujejo stopnjo vključenosti staršev v njihovo
šolanje?

2) Kako pogosti so poskusi psihoaktivnih snovi med mladostniki?
3) Ali obstaja povezanost med vključenostjo staršev v šolanje otroka in

mladostnikovo uporabo različnih vrst psihoaktivnih snovi, starostjo
prvih poskusov psihoaktivnih snovi in pogostostjo uporabe psiho­
aktivnih snovi?

V okviru zadnjega raziskovalnega vprašanja smo postavili sledeče
raziskovalne hipoteze:

H1: Predpostavljali smo, da obstaja povezanost med vključenostjo
staršev v šolanje otroka in številom vseh psihoaktivnih snovi, ki jih
je mladostnik poskusil, in sicer bodo mladostniki, katerih starši so
bolj vključeni v šolanje otroka, poročali o manjšem številu poskusov
različnih vrst psihoaktivnih snovi.

156
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163