Page 245 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 245
abstracts ■ povzetki
ments have more or less power during the historical social events and have
expressed varying degrees. Closed nation states that emerged in the first
half of the 19th century have limited elements the most, and after the peak
of nationalism with World War II, the elements were once again brought
to life by encouraging social circumstances for internationalization (glo­
balization). Elements were linked to various forms of internationalization
acoording to Jane Knight‘s theory (2007b) at the end of the article. Histo­
rical elements of internationalization are the basic building blocks of eve­
ry form of internationalization. Due to the loaded burdens on university
caused by the environment (institutional differentiation, the emergence of
new disciplines, nationalism, market mechanisms and the massification),
we can not simply revive the Middle Ages, but we need to carefully intro­
duce each element taking into account the current environment and the
accumulated historical heritage.
Key words: university, internationalization, historical elements, nation­
-state, mobility, re-internationalization
Janez Drobnič

Podjetniške kompetence in vodenje šol

Šolstvo se srečuje s hitrimi spremembami v globaliziranem svetu, ki jih
mora znati obvladati, kar terja prožen odziv pri načinih vodenja in usva­
janju ustreznih veščin pri vodjih šol za spoprijemanje z novimi izzivi. Pri
tem so lahko podjetniške kompetence tiste, ki so v pomoč vodjem šol pri
iskanju rešitev. Zato nas tu zanima, kako se ta tematika reflektira v sloven­
ski bibliografiji: v kakšnem obsegu se pojavlja, katere so značilnosti in ka­
teri tipi kompetenc so preferenčni v pojavljanju. Do odgovorov smo prišli
na podlagi filtriranja posameznih besednih zvez na temo podjetniškega
vodenja in kompetenc, ki nam jih nudijo digitalni zapisi bibliografskih
enot v Sloveniji. Ugotovljeni rezultati nakazujejo preferiranje »mehkih«
podjetniških veščin pred »trdimi«, v njih pa lahko prepoznavamo odsli­
kavanje značilnosti družbenih razmer na slovenski karakter in vrednote.
To pa so nekatere pomembne ugotovitve za tiste, ki se ukvarjajo z izobra­
ževanjem ravnateljev, da bi izpostavili ključne kompetence za vodenje šol,
tudi če se šole kot take ne bodo soočale s tržnim položajem in bodo delo­
vale kot javne ustanove.
Ključne besede: kompetence za vodenje, podjetniško vodenje, ravnatelji,
bibliografske enote, javne šole

243
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250