Page 245 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 245
abstracts ■ povzetki
ments have more or less power during the historical social events and have
expressed varying degrees. Closed nation states that emerged in the first
half of the 19th century have limited elements the most, and after the peak
of nationalism with World War II, the elements were once again brought
to life by encouraging social circumstances for internationalization (glo
balization). Elements were linked to various forms of internationalization
acoording to Jane Knight‘s theory (2007b) at the end of the article. Histo
rical elements of internationalization are the basic building blocks of eve
ry form of internationalization. Due to the loaded burdens on university
caused by the environment (institutional differentiation, the emergence of
new disciplines, nationalism, market mechanisms and the massification),
we can not simply revive the Middle Ages, but we need to carefully intro
duce each element taking into account the current environment and the
accumulated historical heritage.
Key words: university, internationalization, historical elements, nation
-state, mobility, re-internationalization
Janez Drobnič
Podjetniške kompetence in vodenje šol
Šolstvo se srečuje s hitrimi spremembami v globaliziranem svetu, ki jih
mora znati obvladati, kar terja prožen odziv pri načinih vodenja in usva
janju ustreznih veščin pri vodjih šol za spoprijemanje z novimi izzivi. Pri
tem so lahko podjetniške kompetence tiste, ki so v pomoč vodjem šol pri
iskanju rešitev. Zato nas tu zanima, kako se ta tematika reflektira v sloven
ski bibliografiji: v kakšnem obsegu se pojavlja, katere so značilnosti in ka
teri tipi kompetenc so preferenčni v pojavljanju. Do odgovorov smo prišli
na podlagi filtriranja posameznih besednih zvez na temo podjetniškega
vodenja in kompetenc, ki nam jih nudijo digitalni zapisi bibliografskih
enot v Sloveniji. Ugotovljeni rezultati nakazujejo preferiranje »mehkih«
podjetniških veščin pred »trdimi«, v njih pa lahko prepoznavamo odsli
kavanje značilnosti družbenih razmer na slovenski karakter in vrednote.
To pa so nekatere pomembne ugotovitve za tiste, ki se ukvarjajo z izobra
ževanjem ravnateljev, da bi izpostavili ključne kompetence za vodenje šol,
tudi če se šole kot take ne bodo soočale s tržnim položajem in bodo delo
vale kot javne ustanove.
Ključne besede: kompetence za vodenje, podjetniško vodenje, ravnatelji,
bibliografske enote, javne šole
243
ments have more or less power during the historical social events and have
expressed varying degrees. Closed nation states that emerged in the first
half of the 19th century have limited elements the most, and after the peak
of nationalism with World War II, the elements were once again brought
to life by encouraging social circumstances for internationalization (glo
balization). Elements were linked to various forms of internationalization
acoording to Jane Knight‘s theory (2007b) at the end of the article. Histo
rical elements of internationalization are the basic building blocks of eve
ry form of internationalization. Due to the loaded burdens on university
caused by the environment (institutional differentiation, the emergence of
new disciplines, nationalism, market mechanisms and the massification),
we can not simply revive the Middle Ages, but we need to carefully intro
duce each element taking into account the current environment and the
accumulated historical heritage.
Key words: university, internationalization, historical elements, nation
-state, mobility, re-internationalization
Janez Drobnič
Podjetniške kompetence in vodenje šol
Šolstvo se srečuje s hitrimi spremembami v globaliziranem svetu, ki jih
mora znati obvladati, kar terja prožen odziv pri načinih vodenja in usva
janju ustreznih veščin pri vodjih šol za spoprijemanje z novimi izzivi. Pri
tem so lahko podjetniške kompetence tiste, ki so v pomoč vodjem šol pri
iskanju rešitev. Zato nas tu zanima, kako se ta tematika reflektira v sloven
ski bibliografiji: v kakšnem obsegu se pojavlja, katere so značilnosti in ka
teri tipi kompetenc so preferenčni v pojavljanju. Do odgovorov smo prišli
na podlagi filtriranja posameznih besednih zvez na temo podjetniškega
vodenja in kompetenc, ki nam jih nudijo digitalni zapisi bibliografskih
enot v Sloveniji. Ugotovljeni rezultati nakazujejo preferiranje »mehkih«
podjetniških veščin pred »trdimi«, v njih pa lahko prepoznavamo odsli
kavanje značilnosti družbenih razmer na slovenski karakter in vrednote.
To pa so nekatere pomembne ugotovitve za tiste, ki se ukvarjajo z izobra
ževanjem ravnateljev, da bi izpostavili ključne kompetence za vodenje šol,
tudi če se šole kot take ne bodo soočale s tržnim položajem in bodo delo
vale kot javne ustanove.
Ključne besede: kompetence za vodenje, podjetniško vodenje, ravnatelji,
bibliografske enote, javne šole
243