Page 9 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 1-2: Nasilje, šola, družba I, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 9
m. sardoč in b. japelj pavešić ■ nasilje, šola, družba
mladih in, drugič, da je treba demistificirati nekatere močno zasidrane,
a problematične predpostavke o tem, kje izvirajo vzroki za spletna tvega-
nja«. Hkrati avtorja v razpravo o spletnih grožnjah uvajata tudi vpraša-
nja medijske potrošnje in digitalne pismenosti kot ključnih dejavnikov, ki
kažejo na raznolike izkušnje mladih s spletnimi tveganji in percepcijo di-
gitalnih okolij kot prostorov nasilja. Veronika Tašner in Sanja Berčnik v
članku »Prisotnost vsebin o nasilju v šoli v kurikulih pedagoških fakul-
tet« preverjata, kako je s pokritostjo vsebin nasilja v šoli, in sicer z obrav-
navo otrokovih pravic in njihovo zaščito v učnih načrtih študijskih pro-
gramov, ki formirajo prihodnje učiteljice in učitelje v Sloveniji. Avtorici
hkrati tudi analizirata nekatere pravne akte, ki zaposlenim v šolstvu nala-
gajo in omogočajo izvajati različne strategije spoprijema z nasiljem v šoli.
Tematska številka se sklene s člankom Mitje Sardoča »Kako misliti (in ra-
zumeti) nasilje«, v katerem analizira nekatere izmed težav, ki se pojavijo s
povečano senzibilnostjo do nasilja, tako v vzgojno-izobraževalnem okolju
kot tudi v širši družbi nasploh, in s tem povezan problem t. i. »konceptu-
alne inflacije«. Poleg zgoraj predstavljenih znanstvenih člankov vključuje
pričujoča tematska številka revije Šolsko polje tudi dve obsežnejši knjižni
recenziji, ki sta ju pripravila Boris Vezjak in Darko Štrajn.
doi: https://www.doi.org/10.32320/1581-6044.30(1-2)5-7
7
mladih in, drugič, da je treba demistificirati nekatere močno zasidrane,
a problematične predpostavke o tem, kje izvirajo vzroki za spletna tvega-
nja«. Hkrati avtorja v razpravo o spletnih grožnjah uvajata tudi vpraša-
nja medijske potrošnje in digitalne pismenosti kot ključnih dejavnikov, ki
kažejo na raznolike izkušnje mladih s spletnimi tveganji in percepcijo di-
gitalnih okolij kot prostorov nasilja. Veronika Tašner in Sanja Berčnik v
članku »Prisotnost vsebin o nasilju v šoli v kurikulih pedagoških fakul-
tet« preverjata, kako je s pokritostjo vsebin nasilja v šoli, in sicer z obrav-
navo otrokovih pravic in njihovo zaščito v učnih načrtih študijskih pro-
gramov, ki formirajo prihodnje učiteljice in učitelje v Sloveniji. Avtorici
hkrati tudi analizirata nekatere pravne akte, ki zaposlenim v šolstvu nala-
gajo in omogočajo izvajati različne strategije spoprijema z nasiljem v šoli.
Tematska številka se sklene s člankom Mitje Sardoča »Kako misliti (in ra-
zumeti) nasilje«, v katerem analizira nekatere izmed težav, ki se pojavijo s
povečano senzibilnostjo do nasilja, tako v vzgojno-izobraževalnem okolju
kot tudi v širši družbi nasploh, in s tem povezan problem t. i. »konceptu-
alne inflacije«. Poleg zgoraj predstavljenih znanstvenih člankov vključuje
pričujoča tematska številka revije Šolsko polje tudi dve obsežnejši knjižni
recenziji, ki sta ju pripravila Boris Vezjak in Darko Štrajn.
doi: https://www.doi.org/10.32320/1581-6044.30(1-2)5-7
7