Page 81 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 1-2: Nasilje, šola, družba I, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 81
šulc in a. bučar ručman ■ šola in medvrstniško nasilje v sloveniji: metaanaliza

Graf 2: Drevesni diagram z ocenami velikosti učinkov vseh vključenih
raziskav v analizo ponavljajočega se medvrstniškega nasilja (ločeno po
vrsti vprašanj).
Odgovore na vprašanja, ki so spraševala po zaznavanju ponavljajočega se
medvrstniškega nasilja (»vsaj občasno«, »vsaj kdaj pa kdaj«, »več kot en-
krat do dvakrat« in podobno), smo analizirali z enakim pristopom, ven-
dar ločeno, saj rezultati ponavljajočega se in enkratnega nasilja niso pri-
merljivi. Raziskav z ustreznimi vrednostmi, ki smo jih lahko analizirali,
je bilo v tem primeru sedem, različnih vrednosti pa 11. Tudi pri anali-
zi teh podatkov smo za metaanalizo uporabili model slučajnih učinkov.
Rezultati so prikazani v Tabeli 5.
Skupna ocena velikosti učinka znaša 9,2 % (95 % interval zaupanja:
7,1 % do 11,9 %) zaznanega ponavljajočega medvrstniškega nasilja. Izračun
statistične heterogenosti (I2 = 98,194 %; Q = 553,727, df (Q) = 10) poka-
že, da je ta tudi v tem primeru visoka. Ponovno lahko zaključimo, da ob-
stajajo vsebinske razlike med vključenimi raziskavami. V grafu lahko vi-
dimo odstopanje istih dveh raziskav kot pri prvi analizi (Cvek in Pšunder,
2013, in Dekleva, 1996), kar postavlja pod vprašanje konsistentnost upo-
rabljenih metodoloških pristopov. Statistično heterogenost smo ponovno
preverjali z izrisom lijakastega diagrama, ki je pokazal podobna odstopa-
nja kot v prejšnjem podpoglavju.

79
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86