Page 77 - Šolsko polje, XXX, 2019, št. 1-2: Nasilje, šola, družba I, ur. Mitja Sardoč in Barbara Japelj Pavešić
P. 77
šulc in a. bučar ručman ■ šola in medvrstniško nasilje v sloveniji: metaanaliza

Graf 1: Drevesni diagram z ocenami velikosti učinkov vseh vključenih
raziskav (ločeno po vrsti vprašanj).

Simetričnost porazdelitve vrednosti učinkov vključenih raziskav smo pre-
verili z izrisom lijakastega diagrama, ki je pokazal neenakomerno poraz-
delitev vrednosti in večja odstopanja. To potrjuje obstoj statistične hete-
rogenosti, ki kaže na omejenost vključenih raziskav (Basu, 2017; Kastrin,
2008). To se zdi pričakovano že zaradi majhnega deleža raziskav z ustre-
zno navedenimi rezultati, ki smo jih lahko vključili v metaanalizo.

V nadaljevanju smo želeli preveriti, ali lahko heterogenost rezulta-
tov pojasnimo z razlikami med podskupinami znotraj raziskav. V ta na-
men smo analizirali razlike v deležih zaznavanja medvrstniškega nasilja
glede na spol, vrsto vprašanj v raziskavi (viktimizacijska, samoprijavi-
tvena ali o opažanju), leto raziskave in velikost vzorca. Zaradi nizkega
števila podatkov, ki so nam na voljo, smo bili omejeni zgolj na te pod-
skupine. Pridobljene izračune zaradi preglednosti združujemo v sku-
pno Tabelo 3.

Tabela 3: Rezultati primerjav med podskupinami, analiza na podlagi
mešanega modela, s 95 % intervalom zaupanja.

Podskupina št. točkovna p-vrednost Heterogenost
raziskav ocena
moški spol Q-vrednost df (Q) p-vrednost
ženske 6 0,317 0,000 3,281 1 0,070
6 0,243 0,000
12

75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82