Page 99 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 1-2: Etika in šola, ur. Marjan Šimenc in Mitja Sardoč
P. 99
m. sardoč ■ talenti, naravna loterija in družbena (ne)enakost

predpostavki, da lahko »različne zasluge izpeljemo iz moralno arbit­rarne
distribucije človeških sposobnosti« (Green, 1988: str. 1–2). Hkrati predpo­
stavka o moralni ekvivalentnosti naravne in družbene neenakosti proble­
matizira egalitarno pojmovanje distributivne pravičnosti ter s tem poveza­
no problematiko družbene (ne)enakosti. Brez razrešitve obeh probl­emov
oz. ustrezne reartikulacije same distinkcije med danostjo in izbiro, kakor
izpostavlja Matthew Clayton, »noben izmed obeh vrst vzrokov neenako­
sti ne upraviči neenakost, ki jo proizvede« (Clayton, 2001: str. 246).

Kljub dejstvu, da je neenakost, ki izvira iz naravnih kot tudi družbe­
nih dejavnikov, iz moralnega vidika arbitrarna, pa med obema pojavnima
oblikama neenakosti ne moremo postaviti enačaja. Kakor v članku »Ju­
stice and Nature« opozarja Thomas Nagel, »/b/olj kot naravo pojmuje­
mo kot danost, manj bomo imeli družbo odgovorno za tiste neenakosti, v
katerih igra narava osrednjo vlogo« (Nagel, 1997: str. 305). Ironičnost dej­
stva, da je za zagovornike egalitarizma »načelo karier, odprtih talentom«
– kakor v članku »Egalitarianism and Natural Lottery« opozarja Neven
Sesardič (1993: str. 58) – postalo ena od ovir pri uresničevanju distributiv­
ne pravičnosti, je torej toliko bolj simptomatična.

Literatura

Archard, D. in Macleod, C. (ur.) (2002) The Moral and Political Status of
Children. Oxford: Oxford University Press.

Armstrong, C. (2017) Justice and Natural Resources: An Egalitarian Theory.
Oxford: Oxford University Press.

Beechler, S. in Woodward, I. (2009) The Global »War for Talent«, Journal
of International Management, 15(3), str. 273–285.

Blaufarb, R. (2002) The French Army, 1750–1820: Careers, Talent, Merit.
Manchester: Manchester University Press.

Blits, J. H. (1990) Equality of Opportunity and the Problem of Nature, Edu-
cational Theory, 40(3), str. 309–319.

Brock, G. in Blake, M. (2015) Debating Brain Drain: May Governments Re-
strict Emigration. Oxford: Oxford University Press.

Brown, A. (2011) The Slavery of the Not So Talented, Ethical Theory and
Moral Practice, 14(2), str. 185–196.

Brown, P. in Tannock, S. (2009) Education, Meritocracy and the Global
War for Talent, Journal of Education Policy, 24(4), str. 377–392.

Brown, P., Lauder, H. in Ashton, D. (2011) The Global Auction: The Broken
Promises of Education, Jobs, and Incomes. Oxford: Oxford University
Press.

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104