Page 113 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 1-2: Etika in šola, ur. Marjan Šimenc in Mitja Sardoč
P. 113
a. teršek ■ univerze morajo postati, kar bi morale biti

ti brez nujne in ustavno predvidene avtonomije. Predvsem pa je ne bodo
mogle uresničevati brez odločne zavezanosti vseh delavcev na univerzah k
moralno avtonomnemu, etično prepričljivemu in pravno pravilnemu de­
lovanju.

Univerze torej morajo postati, kar bi morale biti. Ne le zaradi pri­
siljujoče nujnosti v smislu človekovega moralnega sebstva (glej Bauman,
2016). Tudi zaradi ustavne in človekove pravice do izobraževanja. Ta nuj­
no in kategorično vključuje tudi komplementarne dolžnosti (izobraževal­
nih institucij in ustanov, učiteljev in raziskovalcev) in obveznosti (javne
oblasti). Tudi in predvsem takšne, kot jih osvetljuje filozofija univerze, iz­
obraževanja in znanja kot vrednote, orisno predstavljena v tem članku – in
s pomembnimi (ustavno)pravnimi poudarki.

Literatura

Arendt, H. (2006) Med preteklostjo in prihodnostjo. Šest vaj v političnem mišljenju.
Ljubljana: Založba Krtina.

Balluch, M. (2011) Upor v demokraciji. Državljanjska nepokorščina in konfrontacij-
ske kampanje. Ljubljana: Založba Krtina.

Bauman, Z. (2016) Postmoderna etika. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fa­
kultete Univerze v Ljubljani.

Benedetič, A. (1999) Poti do univerze. Ljubljana: Studia Humanitatis.
Blais, M.C., Gauchet, M. & Ottawi, D. (2011) O pogojih vzgoje. Ljubljana: Založba

Krtina.
Canifora, L. (2006) Demokracija: zgodovina neke ideologije. Ljubljana: založba *cf,

Modra zbirka.
Cassirer, E. (1998) Filozofija razsvetljenstva. Ljubljana: Claritas.
Crouch, C. (2013) Postdemokracija. Ljubljana: Založba Krt.
Finley, M.I. (1999) Antična in moderna demokracija. Ljubljana: Krtina, zbirka Te­

meljna dela.
Foucault, M. (2008) Vednost-oblast-subjekt. Ljubljana: Založba Krtina.
Freitag, M. (2010) Brodolom univerze in drugi eseji iz politične epistemologije. Lju­

bljana: Založba Sophia.
Galimberti, U. (2010) Grozljivi gost. Mladi in nihilizem. Ljubljana: Modrijan.
Haidt, J. (2013) Pravičniški um. Zakaj dobre ljudi ločujeta politika in religija. Lju­

bljana: Umco, Penca in drugi.
Kant, I. (2006) Zgodovinsko-politični spisi. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
Krašovec, P. (2015) Neoliberalni politični projekt teži k politični formi, ki bi bolj

gladko shajala s kapitalizmom. Mladina, št. 9, 27. februar 2015.

111
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118