Page 18 - Pedagoški inštitut, nekaj dejstev. Pedagoški inštitut: Ljubljana 2019
P. 18
Infrastrukturni center
Infrastrukturni program PI deluje kot podpora znanstveno-
raziskovalnemu delu na področju edukacije, pretežno v obliki
16 izvajanja vseh potrebnih dejavnosti za zagotavljanje
metodološke ustreznosti različnih vrst zbiranja podatkov
na področju izobraževanja in za vključevanje Slovenije v
mednarodne raziskave v izobraževanju, kot so npr. PISA,
PIRLS, ICCS, TALIS in druge, ki so postale pomemben vir
operacionalizacije vzgojno-izobraževalnih ciljev, tako v
nacionalnem kot v mednarodnem okviru. Pri tem je dodana
vrednost infrastrukturnega programa v tem, da so podatkovne
baze zbrane, urejene in vzdrževane na enem mestu in po
enotnih, visokih tehničnih standardih, z uporabo specifičnih
metodologij in znanj, ki pri mednarodnih raziskavah zagotavljajo
tudi mednarodno in časovno primerljivost dobljenih rezultatov.
Posamezna mednarodna raziskava se izvaja periodično na nekaj
let, kar poleg pregleda trenutnega stanja omogoča tudi
raziskovanje trendov v dosežkih in drugih podatkih ter
mednarodno primerjavo Slovenije in njenega vzgojno-
izobraževalnega sistema z drugimi državami.
Osnovna dejavnost infrastrukturnega programa je tako snovanje
in oblikovanje baz podatkov iz nacionalnih in mednarodnih
raziskav in statističnih analiz teh podatkov. Pri tem je
pomembno znanje, ki ga infrastrukturni program PI razvija že
vrsto let, saj gre za baze podatkov, ki zahtevajo specifične
pristope k urejanju in statističnim analizam.
V okviru dejavnosti zbiranja, vodenja in vzdrževanja baz podatkov
ter njihovih obdelav, analiz in interpretacij, poteka tudi sodelovanje
s slovenskimi univerzami in fakultetami pri opravljanju študijske
prakse, opravljanju prostovoljnega dela študentov in pripravah
diplomskih, magistrskih in doktorskih nalog. Nenazadnje pa so
pomemben uporabnik rezultatov dela infrastrukturnega programa
deležniki slovenskega vzgojno-izobraževalnega sistema, med njimi
v prvi vrsti šole, ravnatelji in učitelji.
Infrastrukturni program PI deluje kot podpora znanstveno-
raziskovalnemu delu na področju edukacije, pretežno v obliki
16 izvajanja vseh potrebnih dejavnosti za zagotavljanje
metodološke ustreznosti različnih vrst zbiranja podatkov
na področju izobraževanja in za vključevanje Slovenije v
mednarodne raziskave v izobraževanju, kot so npr. PISA,
PIRLS, ICCS, TALIS in druge, ki so postale pomemben vir
operacionalizacije vzgojno-izobraževalnih ciljev, tako v
nacionalnem kot v mednarodnem okviru. Pri tem je dodana
vrednost infrastrukturnega programa v tem, da so podatkovne
baze zbrane, urejene in vzdrževane na enem mestu in po
enotnih, visokih tehničnih standardih, z uporabo specifičnih
metodologij in znanj, ki pri mednarodnih raziskavah zagotavljajo
tudi mednarodno in časovno primerljivost dobljenih rezultatov.
Posamezna mednarodna raziskava se izvaja periodično na nekaj
let, kar poleg pregleda trenutnega stanja omogoča tudi
raziskovanje trendov v dosežkih in drugih podatkih ter
mednarodno primerjavo Slovenije in njenega vzgojno-
izobraževalnega sistema z drugimi državami.
Osnovna dejavnost infrastrukturnega programa je tako snovanje
in oblikovanje baz podatkov iz nacionalnih in mednarodnih
raziskav in statističnih analiz teh podatkov. Pri tem je
pomembno znanje, ki ga infrastrukturni program PI razvija že
vrsto let, saj gre za baze podatkov, ki zahtevajo specifične
pristope k urejanju in statističnim analizam.
V okviru dejavnosti zbiranja, vodenja in vzdrževanja baz podatkov
ter njihovih obdelav, analiz in interpretacij, poteka tudi sodelovanje
s slovenskimi univerzami in fakultetami pri opravljanju študijske
prakse, opravljanju prostovoljnega dela študentov in pripravah
diplomskih, magistrskih in doktorskih nalog. Nenazadnje pa so
pomemben uporabnik rezultatov dela infrastrukturnega programa
deležniki slovenskega vzgojno-izobraževalnega sistema, med njimi
v prvi vrsti šole, ravnatelji in učitelji.