Page 13 - Pedagoški inštitut, nekaj dejstev. Pedagoški inštitut: Ljubljana 2019
P. 13
ter za preučevanje kognicije in učenja
V centru interdisciplinarno raziskujemo na naslednjih 11
znanstvenih področjih: razvojna in socialna psihologija,
socialna filozofija, filozofija vzgoje, antropologija vsakdanjega
življenja in medijski študiji.
Raziskovalno dejavnost izvajamo ob zavedanju, da so pozornost
do temeljnih vprašanj, njihovo naslavljanje in odpiranje, bistveni
za smotrno oblikovanje raziskovalnih problemov in izhodišč.
Zato se osredotočamo na tista mesta v javnem in
administrativnem diskurzu ter v dominantnih znanstvenih
paradigmah, ki bistveno določajo današnje razumevanje tako
širše družbe kot tudi šolstva. Tako preučujemo vlogo in vpliv
prevladujočih ideologij ter načinov razumevanja na današnje
načrtovanje in izvajanje politik ter praks v vzgoji in izobraževanju.
Posebno pozornost namenjamo tudi specifičnim učinkom
kulturnih vzorcev, prepričanj in uveljavljenih predpostavk na
kognitivni, osebnostni in socialni razvoj otrok in mladostnikov.
Raziskovanje usmerjamo v preučevanje vloge in pomena
znanja in izobraževanja za optimalen psiho-socialni razvoj vseh
otrok in mladostnikov ter njihovo opolnomočenje za aktivno
državljanstvo (razvoj kritičnega mišljenja, politične in medijske
pismenosti, medkulturnih in državljanskih kompetenc) v
kontekstu aktualnih družbenih sprememb.
Raziskovalne usmeritve in cilji:
razvoj analitičnih izhodišč za preučevanje in interpretiranje
paradigmatskih in ideoloških sprememb na področju vzgoje
in izobraževanja;
raziskovanje socialne pravičnosti v kontekstu šole (toleranca,
pravičnost, družbena odgovornost, solidarnost, emancipacija,
javno/zasebno);
raziskovanje različnih oblik vzgojno-izobraževalnega procesa, ki
ob upoštevanju individualnih razlik omogoča usvajanje in razvoj
zanimanja tako za temeljna kot uporabna znanja;
V centru interdisciplinarno raziskujemo na naslednjih 11
znanstvenih področjih: razvojna in socialna psihologija,
socialna filozofija, filozofija vzgoje, antropologija vsakdanjega
življenja in medijski študiji.
Raziskovalno dejavnost izvajamo ob zavedanju, da so pozornost
do temeljnih vprašanj, njihovo naslavljanje in odpiranje, bistveni
za smotrno oblikovanje raziskovalnih problemov in izhodišč.
Zato se osredotočamo na tista mesta v javnem in
administrativnem diskurzu ter v dominantnih znanstvenih
paradigmah, ki bistveno določajo današnje razumevanje tako
širše družbe kot tudi šolstva. Tako preučujemo vlogo in vpliv
prevladujočih ideologij ter načinov razumevanja na današnje
načrtovanje in izvajanje politik ter praks v vzgoji in izobraževanju.
Posebno pozornost namenjamo tudi specifičnim učinkom
kulturnih vzorcev, prepričanj in uveljavljenih predpostavk na
kognitivni, osebnostni in socialni razvoj otrok in mladostnikov.
Raziskovanje usmerjamo v preučevanje vloge in pomena
znanja in izobraževanja za optimalen psiho-socialni razvoj vseh
otrok in mladostnikov ter njihovo opolnomočenje za aktivno
državljanstvo (razvoj kritičnega mišljenja, politične in medijske
pismenosti, medkulturnih in državljanskih kompetenc) v
kontekstu aktualnih družbenih sprememb.
Raziskovalne usmeritve in cilji:
razvoj analitičnih izhodišč za preučevanje in interpretiranje
paradigmatskih in ideoloških sprememb na področju vzgoje
in izobraževanja;
raziskovanje socialne pravičnosti v kontekstu šole (toleranca,
pravičnost, družbena odgovornost, solidarnost, emancipacija,
javno/zasebno);
raziskovanje različnih oblik vzgojno-izobraževalnega procesa, ki
ob upoštevanju individualnih razlik omogoča usvajanje in razvoj
zanimanja tako za temeljna kot uporabna znanja;