Page 107 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 107

https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.107-124








                 Razumevanje perspektive mladih

                 glede predstavitve izobraževalnih vsebin,
                 vključenih v digitalni program za krepitev

                 duševnega zdravja

                 Maša Vidmar, Igor Peras, Manja Veldin, Michaela Wright, Franziska Reitegger




                 1  Uvod
            Obstajajo številne raziskave in programi s področja duševnega zdravja mla-
            dih. V tem prispevku inovativno združujemo področje duševnega zdravja
            in psihoedukacije mladih s participativnim pristopom, v katerem so v raz-
            voju preventivnega programa sodelovali tudi mladi.


                 1.1  Duševno zdravje mladih
            Duševno zdravje Svetovna zdravstvena organizacija (WHO, 2022) opredel-
            juje kot stanje blagostanja, ki posameznikom omogoča, da se spopadajo s
            stresnimi dejavniki vsakdanjega življenja, uresničujejo svoje sposobno sti,
            dobro delajo in se učijo ter prispevajo k svoji skupnosti. Ne gre le za od-
            sotnost duševnih bolezni ali šibkega zdravja, temveč za bistveni del sploš-
            nega zdravja in blagostanja. Obdobje mladostništva je še posebej ključno
            tako glede preventive kot obravnav na področju duševnega zdravja, saj se
            v tem obdobju dogajajo določene psihološke in fiziološke/nevrološke spre-
            membe (Huang idr., 2019; Slater in Bremner, 2017). Mladostniki pridobivajo
            spretnosti in kompetence, potrebne za to, da postanejo produktivni odras-
            li (Barker, 2007), prav tako je to razvojno obdobje, ki je izjemnega pome-
            na za socialno in poklicno prilagajanje (Thompson idr., 2020). Poleg tega
            raziskave kažejo, da se številne duševne težave v odraslosti (npr. anksioz-
            ne in depresivne motnje) začnejo v mladostništvu (Gibb idr., 2010; Kim-
            -Cohen idr., 2003). Raziskave kažejo, da težave z duševnim zdravjem pred


                                                                              107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112