Page 74 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 74
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

Zavzetost učiteljevega poučevanja pri pouku matematike je značilno
povezana z občutkom pripadnosti šoli znotraj skupin učencev z različno
podporo doma (tabele 15, 16 in 17). Med učenci in učenkami, ki so poroča-
li o majhni domači podpori v četrtem razredu, ta povezava sicer ni značil-
na, v osmem razredu pa je in pojasni 41 odstotkov razlik v zaznavi učitelje-
ve zavzetosti pri poučevanju matematike (tabela 15).

Moč napovedi zaznave učiteljeve zavzetosti pri poučevanju matema-
tike se med skupinama učencev in učenk, ki so poročali o srednji in ve-
liki podpori doma, ne razlikuje, je pa značilna in velika. V četrtem razredu
med učenci in učenkami, ki so poročali o srednji podpori doma, občutek
pripadnosti šoli pojasni slabo tretjino razlik v zaznavi zavzetosti učitelja pri
poučevanju, v osmem razredu pa četrtino. V četrtem razredu ostane enako
močna napovedna moč občutka pripadnosti šoli tudi v skupini učencev in
učenk, ki so poročali o visoki podpori doma, v osmem razredu pa je učinek
pri teh učencih in učenkah nekoliko manjši kot pri učencih in učenkah, ki
so poročali o srednji podpori doma (tabeli 16 in 17).

Občutek pripadnosti šoli ni bil potrjen kot značilni napovednik zazna-
ve nasilja med učenci, ki so poročali o majhni podpori doma v obeh razre-
dih (tabela 15). V skupinah učencev s srednjo in z veliko podporo družine
pa je značilno povezan z izpostavljenostjo nasilju v šoli, torej je z večjim ob-
čutkom pripadnosti šoli povezana manjša izpostavljenost učenca nasilnim
dogodkom (tabeli 16 in 17). Učinek občutka pripadnosti šoli je mnogo man-
jši kot pri pojasnjevanju zaznave zavzetosti učitelja pri poučevanju kot pri
zaznavanju izpostavljenosti nasilju. Za točko večji občutek pripadnosti šoli
je povezan z večjim zaznavanjem zavzetosti poučevanja za okoli polovico
točke, z zaznavanjem izpostavljenosti nasilju pa za manj kot četrtino toč-
ke (tabele 15, 16 in 17).

Če povzamemo, občutek pripadnosti šoli ni značilno povezan z
dosežki učencev in učenk, ki so poročali o malo in veliko podpore doma,
kot napovednik dosežka iz matematike je potrjen samo v osmem razredu,
v največji skupini učencev in učenk, ki so poročali o srednji podpori doma.
Najmočneje je občutek pripadnosti šoli povezan z zaznano zavzetostjo
učiteljevega poučevanja. V vseh treh skupinah učencev in učenk, razen med
četrtošolci, ki so poročali o najnižji podpori doma, pojasni več kot četrtino
variabilnosti zaznave zavzetosti učiteljevega poučevanja matematike.

74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79