Page 78 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 78
občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk

višje na lestvici občutka pripadnosti šoli pomeni okoli polovico točke večjo
zavzetost učiteljevega poučevanja matematike.

Občutek pripadnosti šoli tudi značilno napoveduje zaznavanje izpo-
stavljenosti nasilju pri učencih s statusom priseljenca ali brez tega statusa v
četrtem in osmem razredu, čeprav pojasni majhne deleže njegove variabil-
nosti, med tremi in šestimi odstotki. Med rojenimi zunaj Slovenije je v os-
mem razredu učinek manjši kot v četrtem, pri rojenih v Sloveniji pa se veli-
kosti učinkov med razredoma ne razlikujejo značilno (tabeli 18 in 19).

Tabela 18: TIMSS 2015 – občutek pripadnosti šoli kot napovednik dosežka iz matematike, zaznavanja učiteljeve
zavzetosti pri poučevanju matematike in izpostavljenosti nasilju pri učencih in učenkah, ki niso poročali o statusu
priseljenca

Model Dosežek iz matematike pri rojenih v Sloveniji SER2
4. razred B SEB tB p β SEβ tβ p R2 0,00
Konstanta
OPŠ 518,94 3,87 133,94
8. razred 2,46 0,02 2,28 > 0,05 0,02 1,08 1,07 > 0,05 0,00
Konstanta
OPŠ 464,36 8,16 56,92
6,32 0,99 6,40 0,00 0,14 0,02 6,35 0,00 0,02 0,01
4. razred Zaznavanje učiteljeve zavzetosti pri poučevanju matematike pri rojenih v Sloveniji
Konstanta
OPŠ 4,22 0,19 22,51
8. razred 0,56 0,02 30,07 0,00 0,56 0,02 33,03 0,00 0,31 0,02
Konstanta
OPŠ 4,57 0,21 21,24
0,54 0,03 21,60 0,00 0,50 0,02 23,77 0,00 0,25 0,02
4. razred
Konstanta Izpostavljenost nasilju pri rojenih v Sloveniji
OPŠ
8. razred 7,93 0,18 44,95
Konstanta 0,22 0,02 11,55 0,00 0,21 0,02 11,32 0,00 0,05 0,04
OPŠ
8,29 0,20 42,16
0,23 0,02 10,61 0,00 0,20 0,02 11,17 0,00 0,04 0,01

Opomba: OPŠ – občutek pripadnosti šoli; B – regresijski koeficient; SE – standardna napaka; t – t-vrednost;
β– standardiziran regresijski koeficient; p – statistična značilnost; R2 – delež pojasnjene variance.

78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83