Page 19 - Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras in Barbara Japelj Pavešić • Občutek pripadnosti šoli, dobrobit in učna uspešnost učencev in učenk: vpogledi mednarodnih raziskav znanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023
P. 19
Predgovor

Klaudija Šterman Ivančič, Urška Štremfel, Igor Peras, Barbara Japelj Pavešić

Občutek pripadnosti šoli je v znanstvenih razpravah prepoznan kot te-

meljna potreba posameznika. V kontekstu šole je občutek pripadnosti šoli
prepoznan kot pomemben dejavnik učne uspešnosti in dobrobiti učencev
in učenk. Zaradi raznolikosti in razpršenosti raziskav v širšem medna-
rodnem okolju ter mankom le teh v slovenskem prostoru pa so dosedanji
vpogledi v občutek pripadnosti šoli slovenskih učencev in učenk relativno
omejeni.

Znanstvena monografija je odgovor na to problematiko. Občutek pri-
padnosti slovenskih učencev in učenk poglobljeno osvetljuje s podatki
mednarodnih raziskav znanja.

Pri tem nas še posebej zanima, kako je občutek pripadnosti šoli po-
vezan z učno uspešnostjo in različnimi vidiki dobrobiti učencev in učenk.
Zanima nas tudi, kateri so dejavniki, ki bi lahko spodbujali razvoj občutka
pripadnosti šoli učencev in učenk in kakšne so razlike v občutku pripadno-
sti šoli med različnimi skupinami učencev in učenk. Poglobljeni vpogledi v
podatke mednarodnih raziskav, kot za zdaj edinih reprezentativnih v slo-
venskem prostoru, tako omogočajo misliti strategije in ukrepe za spodbu-
janje v mednarodno primerjalni perspektivi relativno nizkega občutka pri-
padnosti slovenskih učencev in učenk.

Znanstvena monografija prispeva k znanstvenim razpravam na tem
področju v širšem mednarodnem prostoru, njen namen pa je spodbuditi
poglobljeno znanstveno in strokovno razpravo o tem pomembnem dejav-

19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24