Page 14 - Autor, S., Bijuklic, I., Štefanc, D., Žmavc. J. (ur.) (2023). Pedagoški leksikon: izbrani temeljni pojmi. Poskusna izdaja. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 14
Besedilo, ki je pred vami, ni le rezultat skrbno spisanih gesel, ki so jih in-
dividualno prispevali izbrani strokovnjaki in strokovnjakinje. Vsako bese-
dilo je pred oddajo pregledal/_a recenzent/_ka, ki kot uveljavljen/_a stro-
kovnjak/_inja deluje na ustreznem znanstvenem področju; na koncu smo
besedila prebrali tudi člana in članici uredniškega odbora. A poudariti velja,
da je poleg predvidenega formalnega postopka končne priprave posameznih
besedil projekt vzpostavil tudi medsebojno sodelovanje med uredniškim od-
borom, avtorji/-icami ter recenzenti/-kami, ki se je sklenil na skupnem pos-
vetu 27. septembra 2023 na Pedagoškem inštitutu. Na posvetu so se v ži-
vahni razpravi, ki je spremljala pretres posameznih gesel, oblikovali tudi
nastavki za nadaljevanje projekta v trajnejši obliki, ki bi v prihodnosti lahko
tesneje povezal vse, ki se raziskovalno ukvarjajo z vzgojo in izobraževanjem,
ter raziskovalcem in raziskovalkam omogočil pripoznanje znanstvene odlič-
nosti tudi na tovrstnem področju delovanja. Pedagoški leksikon pa bi kot ras-
toča publikacija s tem lahko postal temeljno referenčno delo v slovenskem
prostoru za vprašanja pluralnega razumevanja pojmov s področja vzgoje in
14 izobraževanja, ki bi koristilo najrazličnejšim uporabnikom. A za to najprej
potrebuje naklonjene bralke in bralce, ki bodo v poskusnih geslih prepozna-
li koristi in izziv v tem, da se projektu pridružijo kot njegovi soustvarjalci in
soustvarjalke. Za delovanje v prihodnosti pa ni nič manj pomembno tudi to,
da bo projekt Pedagoški leksikon prepoznan kot bistveni prispevek k temelj-
nim raziskavam in k razvoju slovenskega znanstvenega jezika ter bo našel
naklonjenost in podporo v oblikah javnega financiranja.

Uredniški odbor (po abecednem vrstnem redu): Sabina Autor, Igor Bijuklič,
Damijan Štefanc in Janja Žmavc

Viri

Autor, S. in Bijuklič, I. (ur.) (2022). Pedagoška terminologija in novorek v vzgoji in izobraževa-
nju. Sodobna pedagogika, 73(139).

Lesar, I. in Peček, M. (2008). Pojem »edukacija« – rešitev ali poglobitev zadreg pri oprede-
ljevanju vzgoje in izobraževanja? V P. Javrh (ur.), Vseživljenjsko učenje in strokovno izrazje
(str. 95–107). Pedagoški inštitut.

Muršak, J. (2008). Terminološki problemi na področju izobraževalnih ved. V P. Javrh (ur.), Vse-
življenjsko učenje in strokovno izrazje (str. 45–54). Pedagoški inštitut.

Muršak, J. (2012). Temeljni pojmi poklicnega in strokovnega izobraževanja. Center Republike
Slovenije za poklicno izobraževanje.

Pediček, F. (ur.). (1984). Terminologija v znanosti. Pedagoški inštitut pri Univerzi Edvarda Kar-
delja v Ljubljani.

Pediček, F. (1990). Prispevki za teorijo terminologije v znanosti - tudi pedagoški. Didakta.

pedagoški leksikon: izbrani temeljni pojmi
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19