Page 9 - Autor, S., Bijuklic, I., Štefanc, D., Žmavc. J. (ur.) (2023). Pedagoški leksikon: izbrani temeljni pojmi. Poskusna izdaja. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 9
akaj potrebujemo novi leksikon 9
na področju vzgoje in izobraževanja?
Pedagoški leksikon: izbrani temeljni pojmi je nastal kot plod sodelovanja med
Pedagoškim inštitutom in Inštitutom za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC
SAZU.1 Elektronska publikacija vsebuje poskusni izbor gesel, ki predstavlja-
jo podlago in konceptualni okvir za dolgoročni projekt, v katerem se povezu-
jeta leksikografska veda ter raziskovalno področje vzgoje in izobraževanja.
Glavni namen tovrstnega povezovanja je zasnova dinamične, kontinuirano
izhajajoče elektronske publikacije – tematskega leksikona, ki temelji na aka-
demskih standardih pisanja in z avtorskimi geselskimi članki o temeljnih
pojmih s področja vzgoje in izobraževanja predstavlja referenčno delo na
omenjenem področju v slovenskem jeziku.
Vzgoja in izobraževanje je specifično področje, saj ni le predmet intenzivne-
ga znanstvenega raziskovanja različnih ved in disciplin, ampak je hkrati po-
memben družbeni podsistem, ki v zadnjih desetletjih vse bolj postaja tudi
osrednje polje ekonomskega interesa. Heterogenost področja je tako pri-
marno zaznamovana z interdisciplinarnostjo glede na različne, tudi jezikov-
ne, tradicije in usmeritve znanstvenih ved, disciplin ter njihovih metod. Ob
tem pa ne gre prezreti vpliva prevladujočih političnih in ekonomskih idej, ki
prostor vzgoje in izobraževanja prav tako pomembno sooblikujejo v obliki
šolskih ter raziskovalnih politik. Dvojnost vzgoje in izobraževanja, kot pod-
ročja znanosti, ki je hkrati precej družbeno izpostavljeno in zaznamovano s
kontekstom časa in prostora, se v izdatni meri odraža v oblikovanju vzgoj-
1 Publikacija je rezultat projekta Dostopni slovarji, dostopni posnetki, dostopna slovenščina, ki so ga izvajali In-
štitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU kot vodilni partner ter Pedagoški inštitut (PI) in Zve-
za društev Slavistično društvo Slovenije (ZDSDS). Projekt je financiralo Ministrstvo za kulturo na pod-
lagi nacionalnega programa za jezikovno politiko v letih 2022–2023.
na področju vzgoje in izobraževanja?
Pedagoški leksikon: izbrani temeljni pojmi je nastal kot plod sodelovanja med
Pedagoškim inštitutom in Inštitutom za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC
SAZU.1 Elektronska publikacija vsebuje poskusni izbor gesel, ki predstavlja-
jo podlago in konceptualni okvir za dolgoročni projekt, v katerem se povezu-
jeta leksikografska veda ter raziskovalno področje vzgoje in izobraževanja.
Glavni namen tovrstnega povezovanja je zasnova dinamične, kontinuirano
izhajajoče elektronske publikacije – tematskega leksikona, ki temelji na aka-
demskih standardih pisanja in z avtorskimi geselskimi članki o temeljnih
pojmih s področja vzgoje in izobraževanja predstavlja referenčno delo na
omenjenem področju v slovenskem jeziku.
Vzgoja in izobraževanje je specifično področje, saj ni le predmet intenzivne-
ga znanstvenega raziskovanja različnih ved in disciplin, ampak je hkrati po-
memben družbeni podsistem, ki v zadnjih desetletjih vse bolj postaja tudi
osrednje polje ekonomskega interesa. Heterogenost področja je tako pri-
marno zaznamovana z interdisciplinarnostjo glede na različne, tudi jezikov-
ne, tradicije in usmeritve znanstvenih ved, disciplin ter njihovih metod. Ob
tem pa ne gre prezreti vpliva prevladujočih političnih in ekonomskih idej, ki
prostor vzgoje in izobraževanja prav tako pomembno sooblikujejo v obliki
šolskih ter raziskovalnih politik. Dvojnost vzgoje in izobraževanja, kot pod-
ročja znanosti, ki je hkrati precej družbeno izpostavljeno in zaznamovano s
kontekstom časa in prostora, se v izdatni meri odraža v oblikovanju vzgoj-
1 Publikacija je rezultat projekta Dostopni slovarji, dostopni posnetki, dostopna slovenščina, ki so ga izvajali In-
štitut za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU kot vodilni partner ter Pedagoški inštitut (PI) in Zve-
za društev Slavistično društvo Slovenije (ZDSDS). Projekt je financiralo Ministrstvo za kulturo na pod-
lagi nacionalnega programa za jezikovno politiko v letih 2022–2023.