Page 74 - Klaudija Šterman Ivančič in Urška Štremfel • Globalne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 45
P. 74
balne kompetence slovenskih učencev in učenk: konceptualni in empirični vpogledi

Tabela 2: Globalne kompetence slovenskih 15-letnikov v primerjavi z vrstniki iz držav
OECD

Samoučinkovitost pri pojasnjevanju globalnih vprašanj M SE
–0,09 0,02

Zavedanje o globalnih vprašanjih –0,01 0,02

Odnos do priseljencev –0,06 0,02

Zanimanje za spoznavanje drugih kultur –0,07 0,02

Razumevanje perspektive drugih 0,05 0,01
Spretnost miselnega prilagajanja –0,01 0,01

Spoštovanje ljudi iz drugih kultur –0,03 0,01

Spretnost medkulturne komunikacije –0,18 0,02
Odzivnost na globalna vprašanja –0,10 0,02

Diskriminatorno vedenje učiteljev 0,23 0,01
Občutek pripadnosti šoli –0,11 0,01

Opomba: M – aritmetična sredina mednarodno primerljivega indeksa; SE – standardna
napaka.

Vrednost indeksa razumevanja perspektive drugih je za Slovenijo 0,05
in se ne razlikuje značilno od povprečnega indeksa v državah OECD (sli-
ka 4). Izmed primerjanih držav so svojo spretnost razumevanja perspekti-
ve drugih najnižje ocenili učenci iz Italije, Francije, s Slovaškega in iz Litve,
najvišje pa učenci iz Severne Makedonije, Albanije, s Kosova in iz Turčije.
Izmed evropskih držav so o nižji spretnosti razumevanja perspektive dru-
gih od slovenskih 15-letnikov poročali učenci iz Bolgarije, Grčije, s Hrva-
škega, z Madžarskega, iz Latvije, Litve, s Slovaškega, iz Francije in Italije
(Šterman idr., 2020, str. 25).

74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79