Page 631 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 631
ni jezik očeta je albanščina, sledijo makedonščina, bosanščina in ved­ 631
no na zadnjem mestu tisti, katerih materni jezik očetov je slovenščina.

2.2.6 Drugi jeziki, ki jih govori oče

Prvo merjenje:

– Opazne so razlike pri notranjih virih, karakterju, empatiji, dimenziji ank­
sioznosti odločanje, pripadnosti, različnosti in prispevanju. Razlike so
vezane na skupino učenk_cev, katerih očetje govorijo le materni je­
zik, v primerjavi s tistimi, katerih očetje govorijo dva ali štiri tuje jezike.
Aritmetične sredine pri vseh omenjenih lastnostih kažejo podobno sli­
ko, in sicer več zavezanosti učenju, pozitivnih vrednot, karakterja, em­
patične skrbi pa tudi anksioznosti na dimenziji odločanja izražajo otroci
večjezičnih očetov.

Drugo merjenje:

– Drugo merjenje kot celota nekoliko izgubi na pomembnosti pojasnje­
vanja razlik. Natančneje se za statistično značilno izkažejo samozavest,
spletno nasilje in zavzemanje perspektive. Pri tem opazimo podoben
trend povprečij kot v prvem merjenju, medtem ko se pri tretjem mer­
jenju pomembne razlike izkažejo za ravno obratne, in sicer najbolje za­
vzemajo perspektivo tisti_e, katerih očetje ne govorijo nobenega tu­
jega jezika, sledijo tisti_e, ki govorijo en tuj jezik, in nazadnje tisti_e,
katerih očetje govorijo tri tuje jezike.

Tretje merjenje:

– V tretjem merjenju v ospredje stopijo le spremenljivke nasilja in vik­
timizacije, empatije anksioznosti, pripadnosti. Izkaže se, da se razlike
kažejo med konstantnima dvema paroma – ‘ne govori nobenega tu­
jega jezika’ in ‘govori tri tuje jezike’ ter ‘govori en tuj jezik’ v primerjavi
z ‘govori tri tuje jezike’. Pri tem ni vidnega trenda aritmetičnih sredin,
ki bi kazali v prid eni izmed skupin jezikov. Pri razporeditvi aritmetič­
nih sredin je opazno veliko razlikovanje o tem, kdo ima najvišje ali naj­
nižje povprečje. Pri spletnem nasilju, dimenzijah anksioznosti: čustva,
skrbi ter pri pripadnosti višje povprečje dosega skupina udeleženk_
cev, katerih očetje ne govorijo nobenega jezika, medtem ko dosega­
jo pri odnosnem nasilju in empatični skrbi ti posamezniki_ce najnižje
povprečje. Pri empatični skrbi pa so to posamezniki_ce, katerih očetje
govorijo en tuj jezik.

Četrto merjenje:

jezikovni kontekst
   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636